EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Min Lördag

Av EVL - 22 maj 2010 22:37

Blir så glad över alla fina kommentarer jag får på bloggen. Det känns så bra att det finns fler där ute som bryr sig och vet hur jag känner. Tack så mycket!


Idag hälsade vi på mina svärföräldrar. De är väldigt barnkära och har lite diskret "varit på oss" en längre tid att de vill ha barnbarn. På sista tiden har jag känt att de gett upp hoppet lite. De borde förstå att vi försöker eftersom det är allt som saknas nu när jag har fast jobb, men å andra sidan skulle de nog aldrig tro att vi har problem.


Idag när vi fikade satt jag och tittade i en tidning, jag visade min svärfar (som är väldigt bilintresserad) en otroligt fin trampbil för barn som var byggd som en Hotrod. Hans reaktion var: "Ja, vi får se om ni får uppleva det där"

Det var såklart inte menat som någon elak kommentar, men det var otroligt jobbigt att höra. Det är ju precis det jag är rädd för.


Ibland så tänker jag att det skulle vara så skönt att bara berätta att vi haft/har problem, men vi vill ju ,som alla andra, kunna berätta om vår graviditet på ett roligt sätt. Jag känner att de undrar om vi verkligen vill ha barn, och då vill jag bara skrika att vi inte tänkt på något annat under de senaste åren.


Herregud vilken lättnad det kommer att vara när vi lyckats!

 
 
akna

akna

23 maj 2010 12:18

Tack för kommentaren på min sida, ska ta med era "recept" OM jag får det någon mer gång, för att visa och fråga varför de inte gjort så på mig..

Ja, det är jättesvårt om man ska berätta för omgivningen eller inte..jag börjar komma till stadiet där jag känner att det kanske vore skönt om de visste, bara för att slippa frågor och menande blickar..och så att de får en förklaring till varför man är ledsen ibland. Men samtigt så tycker jag att folk inte behöver veta vad vi gör eller inte gör i sovrummet, det är ju privat!
Tyvärr är det väl så att månag inte tänker på att det faktiskt inte är lika lätt för alla att få barn, det är många som tar det för givet..

Jag håller tummarna på att ni kommer lyckas!
kram

http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com

 
En längtan

En längtan

24 maj 2010 09:56

Men oj, sa han verkligen så? Inte så kul att höra även om det inte var något illa menat med det.

Vi hade mannens bror och hans dotter 2.5 år här i lördags. Jag skulle hjälpa dottern att gå på toaletten eftersom vi inte har någon potta. Hon tittade på mig och sa "varför har ni ingen pall?" Jag svarade att det är för att vi inte har några egna barn. Hon svarade då "men ni har ju mig?" Väldigt mysigt att höra =) Så man kan få använding av en trampbil även om man inte har några egna barn.

http://enlangtan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards