EttVanligtLiv

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av EVL - 21 juni 2010 08:33

Igår var det 16 dagar sedan jag hade ÄL. Så fort jag slog upp ögonen välkommnades jag till en ny dag med en otrolig mensvärk. Riktig mens värk, inte samma milda molande värk som jag haft i över en vecka. Dum som man är så tog jag ett graviditetstest ändå. Gick tillbaka till sängen och vägrade lämna den igen. Jag sa åt E att gå och slänga testet. Det gjorde han.


Ja, ni vet ju hur man mår sen. Kändes inte tokmotiverat att palla sig upp och börja städa inför ett stort kalas senare under dagen. Mensvärken gjorde ondare än vanligt. Efter att huset var städat och jag gråtit mot både E´s och mammas axel var det dags att klistra på ett leende och ta emot gästerna.


Sist kom min lillasyster och deras 2 veckor gamla bäbis. Å vilket ståhej det blev. Min mormor som är smått senil utbrast grattis!! till dom flera ggr... "å vad roligt med en liten bäbis". Mina sista krafter den dagen gick åt till att inte släppa mitt fåniga leende under hela fikat. Det gör så ont i hjärtat att se att andra så lätt kan skaffa det vi vill ha mest i hela världen. Vi måste längta och vänta och kämpa för något som är så naturligt.


- "Ska ni inte skaffa barn snart ni också?"

Då har jag bara lust att skrika!. Som om det var något man bara gick och köpte. Jättelätt,som tvättmedel ungefär.


Slutet på dagen kändes ändå rätt så ok. Vi satt själv i vårt stora, tomma hus och pratade och myste. Min underbara E är fortfarande mycket optimistisk och påminnde mig om att det bara är vårt första försök som friska.

Jag har absolut tilltro till tant L och det hon säger. Vi kommer att bli med barn. Det gör bara så himla ont när man längtar så otroligt mycket.


Jag bytte min  första blöja i helgen iallafall. Det var mysigt och kändes väldigt naturligt. Min systerson får mig att känna mig glad, han kväver mycket av den jobbiga längtan efter egna barn som jag känner varje dag och jag kommer  nog att erbjuda mig att byta många bjöjor på honom i framtiden. Innan han var född trodde jag att det skulle vara jobbigt att vara uppe i honom, men det har visat sig vara tvärt om. Han är mitt bäbisbatteri som fyller på positiva och härliga känslor, precis som tant L. 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards