EttVanligtLiv

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av EVL - 19 juli 2010 09:31

Nu är jag tillbaka på jobbet efter tre otroligt härliga semesterveckor tillsammans med min fina E. Veckor som tillbringats mestadels med att renovera och hålla ett avslappnat men ganska högt tempo. Jag ska inte ljuga och säga att jag lyckades koppla bort alla tankar på att bli gravid, men jag har vilat ut och känner mig något lugnare inför framtiden.


Vi är i sluttampen av vårt andra försök efter att vi blivit friskförklarade från bakterien. Har numera en stabil cykel på 32 dagar *woho* istället för någonstans mellan 36-45. Detta betyder att det går 16 dagar efter mens till ägglossning och 16 dagar från ägglossning till (hoppas inte) mens. Idag är jag på dag 30. Vi hade sex på ägglossningsdagen och de nästkommande tre dagarna, hoppade över en dag och hade sex igen på dag 5 efter ÄL, så vi borde ha garderat oss för denna gång.  Tyvärr så är ju chansen ganska liten även för ett friskt par att bli gravida varje försök. E brukar hålla upp 10 fingrar och låta mig välja ett för att symbolisera våra chanser. Jag väljer alltid fel.


Detta försök fick jag mensvärksont/ilande känningar i magen dag 8 efter ÄL. Precis som förra gången. Hoppet att det ska ta sig denna gång är därför inte på topp. Jag har läst att för väldigt många så känner man inte några symptom, förutom kanske trötthet, innan man märker att mensen är borta. Å vad jag vill att det ska vara så för mig! Jag har aldrig ömmande bröst, illamående eller metallsmak i munnen...


Hoppas att ni haft en bra sommar så här långt!


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards