EttVanligtLiv

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av EVL - 21 juli 2010 13:45

Väntar fortfarande på att mensen ska komma igång nån jädra gång. Har dragits med en jobbigt krampaktig mensvärksliknande värk i magen i över en vecka nu, och betyder det att mensen ska komma så får den ta och göra det nu!

Men allt är som vanligt efter en lätt färgad flytning imorse.


Idag sitter jag (tack och lov) ensam på jobbet, så jag passade på att koppla bort alla jobbiga tankar på lunchen och åkte på en shoppingtur. Det var kanske inte så lyckat att behöva trängas med alla glada nyblivna mammor och deras bäbisar, men jag hade blivit tokig om jag suttit kvar framför datorn hela dan. Nu återstår bara att finna något att sysselsätta mig med tills E kommer hem klockan 10 ikväll. Den enda som finns "ledig" är mamma, men hon är så jobbig att ha att göra med när jag mår så här. Hon bagitelliserar allt och säger "på´t igen" eller något annat som gör att jag inte tror hon förstår mig och min oro...


Skulle verkligen behöva min syster nu, men jag har absolut ingen aning om hur jag ska berätta för henne om allt som varit. Vill inte sitta och böla framför henne och förstöra hennes bäbislycka. Skulle vara så otroligt skönt att bara skicka ut ett mail som förklarade allt för alla som behöver veta. Herregud, hur inleder man ett samtal med sina svärföräldrar som förklarar att vi har problem med att skaffa barn? Bjuder man på middag eller säger man det på telefon?!


Det jobbigaste är att jag sett att E´s mamma och pappa har liksom gett upp hoppet om oss. Dom fokuserar på E´s minsta syster som sagt till dem att hon försöker. Känner jag dom rätt så tror dom säkert att jag inte vill ha barn än och det känns tungt när jag så hemskt gärna vill det! Jag tänker inte på något annat. Min kropp skriker efter det. Men det är ingen som vet något.



Av EVL - 21 juli 2010 10:26

Nu kom den. Jag visste det men ändå gör det så jädra ont i själen när man väl ser de första dropparna. Jag förstod det på mensvärken som precis som förra gången satte igång 8 dagar efter ägglossningen. Vi visste det eftersom vi kände det på oss. Fan, tänk om jag inte kan bli med barn?! Det känns som om det aldrig kommer att lyckas. Jag kommer aldrig att ha några graviditetssymptom som alla andra hela tiden pratar om. Jag kan inte SE mig själv som gravid...Jag kan inte ens drömma om att vara gravid längre. Allt det där som var så självklart för 11 månader sen.


För några nätter sen bad jag till Gud (som så många ggr förr). "Snälla gode Gud, låt mig få drömma om hur det blir med min graviditet i framtiden". Den natten drömde jag om att E´s minsta syster var gravid...


Vi har pratat om att berätta för E´s familj. Det spelar ingen roll längre vilka som vet om att vi har problem. Jag har hela tiden varit emot det eftersom det på något sätt skulle göra hela denna sjuka mardröm sann. Vi ville spara på vår hemlighet och kunna berätta om graviditeten på ett roligt och överaskande sätt. Allt det där spelar ingen roll nu. Nu vill jag bara att de ska veta att vi längtat och försökt i snart ett år, att vi har problem och att vi inte mår så himla bra just nu. Jag vill ha förståelse. Jag vill att alla ska veta så att vi inte måste bära på det här ensamma längre. Fan, jag är så less på att se ledsen ut och gömma mig ensam hemma när det är som värst.


Försök nr 2 efter att vi blivit friska, månad 11 har officiellt gått åt skogen.

Mensvärken borde sätta in vilken sekund som helst. Fy fan för att behöva må såhär.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards