EttVanligtLiv

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av EVL - 28 juli 2010 14:03

  


Tillbaka på kontoret efter en underbar lunch som jag tillbringade med en sovande bäbis över axeln. Humöret är på topp och det känns verkligen som om allt kommer att gå vägen snart. Efter jobbet ska jag iväg och handla till en mysig middag som jag ska bjuda E på när han kommer hem. Här finns inga negativa tankar som tynger ner, stressar och förstör.


Recept på mysig, positiv middag med din andra hälft:


Fläskfilé

Rödlök

Potatis i tärningar

Vitlök

Kantareller

Creme fraiche

Dijonsenap

Sambal Oelek

Persilja


Koka potatisen tills den är nästan klar. Stek lök och kantareller i vitlök och sambal. Skär köttet i bitar och stek med salt och peppar. Stek alltihop i en stor stekpanna. Blanda senap coh creme fraiche till en sås. Servera med klippt persilja på toppen av rätten.

Av EVL - 28 juli 2010 10:17

Igår började magen kännas som vid ägglossning igen. Konstig mage jag har som börjar känna både ÄL och mens en vecka före... Det spänner liksom. Ska ta upp det med tant L när vi ses i Augusti. Finns det andra som känner likadant?


Hade en riktig skitdag igår. Tänkte bara negativa tankar och kände inte alls så mycket hopp inför detta försök. Till min räddning dök min syster och hennes fina bäbis upp på min trappa. Jag mådde så otroligt mycket bättre av att få hålla i honom och gosa med honom hela kvällen! Var så nära att berätta allt för min syster men kunde inte riktigt hitta orden. Hur ska man börja?


E köpte ett paket med nappar till systers bäbis eftersom han var lite ledsen (bäbisen alltså) och de hade glömt alla nappar hemma hos dom. Nu ligger det en vit liten napp på hyllan i vårt kök. Den väntar på nästa gång bäbisen kommer på besök, men också på vår bäbis! Jag mår bra när jag ser att den ligger där och väntar. På något sätt så har våra försök kännts overkliga eftersom det inte händer något. Nu när nappen ligger där blev det mer verkligt. Vi har verkligen försökt i ett år nu.


På lunchen ska jag hälsa på bäbisen och syster igen. Hans gos ska få rädda hela min dag.


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards