EttVanligtLiv

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av EVL - 9 augusti 2010 11:09

Jaha, då är man på andra sidan ägglossningen igen då. Den jobbigaste sidan.
Den sidan då man börjar googla onödigt mycket, känner efter hur magen känns, klämmer på brösten, gråter några skvättar, får tillbaka hoppet, tappar det igen... ja ni vet.


Ägglossningen skedde antagligen natten mot Lördag och vi har myst till det Fredag, Lördag och Söndag natt. Our job is done som man säger. Nu kan vi inte påverka så mycket mer och det känns både jobbigt och spännande.

Hela Söndagen hade jag besök av min bästa väninna, hennes charmtroll, min syster, hennes sambo och deras bäbis. Av dom är det bara min väninna som vet hur det ligger till. Hon är så snäll och frågar lite försiktigt då och då hur det går. Hon och hennes pojkvän fick vänta tre år innan de blev gravida (på egen hannd). Jag sa som det var, det lyckades inte förra gången men vi har ett försök till innan det gått ett år och vi ska tillbaka till tant L. Min fina vän tittade glatt på mig och sa "jag tror nog det kommer att bli snart". Blev så varm i hjärtat av hennes fina kommentarer. Det är anledningen till att det bara är hon som jag anförtrott mig åt.


E sa att han känner sig minst hoppfull ,av alla gånger, till att det ska lyckas denna gång. Det gjorde mig väldigt ledsen eftersom mitt hopp sakta försvunnit den senaste tiden, men hans hopp har alltid varit kvar, going strong. Men tydligen inte vid detta försök. Tänk om man kunde hålla kvar vid dom där positiva tankar och känslor man får automatiskt då det närmar sig ägglossning! Det finns ju faktiskt en ganska stor chans att vi blir med barn om några dagar! Vi har ju gjort allt rätt. Det är inte bara en mysig tanke eller nått vi vill ha i framtiden längre, det är verklighet. Vi har gjort allt för att skapa en bäbis. Varför känns det som en dröm fortfarande?!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards