EttVanligtLiv

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av EVL - 19 augusti 2010 10:54

Jag kommer att fylla år snart. Fem dagar efter BIM för att vara exakt. Det är mycket blandade känslor kring det där med att fylla år. Hade ju planerat att ha en liten bäbis nu, iallafall ha en på bakning i magen vid det här laget. Men så är ju inte fallet tyvärr.


Jag vet ju att 25 inte är någon ålder, men just för tillfället så känns det väldigt gammalt. Om vi inte lyckas nu så kommer E´s familj att veta om att vi har problem när vi har kalas. Kan bli en konstig och krystad situation.


Magen gör sig inte till känna lika mycket detta försök. Ibland har jag ont på en viss punkt i magen när jag är ute och går eller sitter för mycket ihopsjunket.

Försöker att inte analysera längre. Den dan jag blir gravid så kommer jag nog upptäcka det med att mensen inte dyker upp... jag är tydligen ingen som får ömma bröst, mycket flytningar eller supertrötthet.


Idag ska jag till en väldigt gammal och god vän till mig. Det är en tjej som varit ofrivilligt barnlös i 4 år. Hon och jag har tappat kontakten eftersom vi bor så långt ifrån varandra och jag inte riktigt visste hur jag skulle bete mig runt henne. De sätter igång med IVF nr 5 eller 6 nu i Augusti och jag känner att jag kan sätta mig in i hennes situation mycket bättre nu. Tänker också berätta för henne att vi försökt i ett år. Hoppas hon inte blir ledsen.

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards