EttVanligtLiv

Alla inlägg den 7 september 2010

Av EVL - 7 september 2010 13:23

Idag skulle jag haft ägglossning om mensen inte bestämt sig för att komma en vecka senare. Det känns i magen som om något är på g, det hugger i livmoderstrakten och på vänster sida, men det går nog en vecka till innan vi får se ett glatt ansikte på testet. Hoppas att min cykel går tillbaka till 33 dagar igen!

Min temperatur ligger konstant på 36.6 varje morgon, istället för 37.2 som det låg på innan mensen kom. (Mer exakt ligger tempen på 36.1 men eftersom jag vägrar sticka in temperaturmätaren någon annan stans än i munnen så får man räkna upp 0.5 grader)


Vi har fortfarande inte berättat för någon om "våra problem" fastän vi bestämt oss för att göra det. Anledningen är att vi inte orkat och nu har E´s föräldrar backat lite. Varför de gjort det helt plötsligt vet jag inte, men det är väldigt välkommet.  Känns skönt ändå att de inte vet. Vi håller det för oss själva än så länge så har vi inte så stora problem, bara "a miner bumb in the road".


Idag jobbar E till sent på kvällen och jag har ingen aning om vad jag ska hitta på alldeles själv. Har ingen fantasi på egen hand. Borde nog ta tag i träningen igen. Jag har alltid varit en väldigt vältränad och sund person, men det senaste året har jag bara skitit totalt i allt vad vikt och kost heter. All tid har lagts till att mysa med E och försöka hitta på trevliga saker att göra tillsammans, vilket säkert är bra, men jag saknar min gamla slimmade kropp. Får försöka hitta tillbaka till formen, både mentalt och fysiskt!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards