EttVanligtLiv

Alla inlägg den 8 september 2010

Av EVL - 8 september 2010 15:29

Pga min huvudvärksatack som fortfarande ligger och pyr bakom tinningarna har jag beslutat mig för att prommenera hem från jobbet istället för att träna.

Känns onödigt att bli slagen och slå på någon/något när det gör ont bara att tänka ;). Mamma pratade dessutom med en yogainstruktör idag om vad man kan göra för att förbättra chanserna att bli gravid. Tydligen är det inte bra att träna kampsport eftersom det stressar kroppen. Hon rekommenderade (hör och häpna) yoga istället :D...


Tror inte jag ger upp kampsportandet i första taget, men idag tar jag rådet om att ta det lugnt. Ska gå hem, ca 9 kilometer och sen bara ramla ner i sängen och sova tills E kommer hem sent ikväll. Är trött som en uggla på dagen!

Av EVL - 8 september 2010 09:14

Jag vaknade imorse med en väldig huvudvärk som fortfarande sitter i. Snubblade yrvaken och blundandes ut till toaletten och kissade i ett plastglas och gjorde ett ägglossningstest. Är det inte otroligt vilka färdigheter man kan utveckla?

Jag kan ta tempen, kissa i ett glas, hålla i glaset med ena handen och få tag i papper med den andra för att torka, doppa stickan och räkna -  allt detta utan att igentligen öppna ögonen och vara vid riktigt medvetande. Haha.


Igår hade jag ont i magen, som ägglossningsont. Tog ett test som var ganska starkt men ändå inte positivt, såklart... jag är ju bara på dag 10. Men jag skulle haft ägglossning om mensen inte kommit en vecka senare förra cykeln. Hursomhellst så är det inte dags än för testet var mindre starkt imorse. Hoppas på att det gör ont eftersom det växer ägg som tusan där inne. Har alltid haft stora ägg vid VUL före ägglossning.


Idag kommer jag försöka hålla huvudärken borta och undvika ett gäng Brazilianare som stryker omkring på jobbet och vill prata dålig engelska med alla de ser. Lunchen kommer att spenderas med min förkylda lillasyster och min fina systerson :) Ska försöka ta några minuter att meditera och visualisera mig själv med gravidmage också... tror det är bra.



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards