EttVanligtLiv

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av EVL - 10 januari 2011 12:54

Jag har en mamma som närmast kan liknas vid DiLeva vissa gånger. Hon är aldrig arg eller ledsen och ser alltid saker och ting ur nya och ljusa perspektiv. Låter kanske jättebra men det kan vara skitjobbigt att aldrig få "prata ur sig skiten" och få förståelse. Hon kommer alltid med uppmuntrande ord och kan inte förstå att man ibland bara vill ha lite medkänsla.


Iallafall, mamma som har en förkärlek homeopati har ringt och frågat lite om de hjälper ofrivilligt barnlösa par. Killen ska ha svarat att de brukar kunna hjälpa ca 6 av 10 par. Hon bokade därför in mig på en tid imorgon på lunchen. Ska bli intressant att höra vad han kan ge mig för information bara genom att titta mig i ögonen.


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article89121.ab

Av EVL - 10 januari 2011 10:11

Har igentligen bara lust att flyta med och se fram emot besöket hos TF i februari, men det är så svårt att lägga alla tankarna på hyllan. Varje morgon dricker jag en flaska bidrottningelé och knaprar folsyra, då tänker jag på det. Sen måste jag försöka få tag på tant L för att hinna med ett besök innan ägglossningen, vilket såklart får mig att tänka på att jag måste köpa fler ägglossningstest. Besöket hos henne får mig att bli lite orolig att slemhinnan ska vara ännu tunnare än sist, fastän den var tjock (7mm men jag brukar ha över 11mm)


Sen har vi ett stort orosmoment som jag vet att E plågas över. Hur/När/Var ska vi lämna spermieprov till TF? De har inte gett några instruktioner om att vi ska ta med ett när vi kommer och han kan väl inte tvingas att lämna ett på toan i kliniken? Snacka om prestationsångest! Jag har mejlat TF och frågat om vi ska ta med ett prov till vårt första besök, det vore ju det bästa... men hur administrerar man något sådant?


Det tar ca 40 min att åka till Härnösand från oss. Sen ska man ha tur med trafiken, hitta parkering och hitta kliniken... det får gå max 2 timmar innan provet måste vara framme. Det betyder ju typ att E får lämna sitt prov hemma i hallen med ytterkläderna på och sen får vi köra som några tokar för att det inte ska ta allt för lång tid...


Något positivt är ju iallafall att eftersom mensen var en dag försenad denna gången så kommer jag antagligen att ha bim dagen eller några dar efter besöket hos TF. Kanske kan besöket få de hemska dagarna innan bim att kännas lite lättare?


  

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards