EttVanligtLiv

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av EVL - 9 februari 2011 12:23

om man tillhör den lyckliga skaran som är immun mot vinterkräksjukan. Skulle aldrig våga testa eftersom jag är livrädd ifall svaret vore att jag inte är immun!


Men fränt att det finns...


https://www.dna-guide.com/

Av EVL - 9 februari 2011 11:07

Sitter på kontoret och försöker samla kraft. Min kollega som fick barn i helgen är på ingång och vi kommer att samlas hela gruppen för att prata om bäbisen, förslossningen och hur härligt allt är. Min chef går runt med små bäbiskläder och ett grattiskort som vi alla ska skriva under. Hon dundrade in på mitt rum precis när jag satt och kollade upp sjukhus i Stockholmsområdet. Orkade inte ens bry mig om att stänga ner det jag höll på med. Hon får väl undra då.


Känns som om den här dagen kan bli lång. Ser inte alls fram emot att behöva sitta och prata med gruppen om M´s bäbis.


Igår blev vi bjudna på middag hemma hos E´s föräldrar. Dom undrade hur det går med renoveringen, något vi hållit på med i över ett år. De tror att vi, eller rättare sagt E, vill bli klar med det först innan vi skaffar barn. Min svärmor sa - "sen när ni är klar kanske *mitt namn* kan få något hon vill ha?!" *menande blick*

E tog väldigt illa vid sig. Om hans föräldrar bara visste hur mycket vi båda längtar efter barn.


På vägen hem pratade vi om hur vi ska administrera våra besök hos TF. Vi börjar få slut på ideér för vad man kan ange som orsak till ledigheten. Jag sa till E att det kanske är bäst att han berättar allt för hans chef. E sa då att det hade an redan gjort för länge sedan under ett utvecklingssamtal. Han ville inte säga det till mig eftersom vi, vid den tidpunkten, kommit överens om att inte berätta för någon. Blev lite irriterad på att han inte sagt nånting till mig, men släppte det snabbt. Under samtalet med hans chef kom det fram att chefen också hade problem att bli med barn. Han gav E rådet att åka till TF i Härnösand eftersom det hade hjälp dom. Känns ju bra!


Ringde nyligen till SÖS och frågade om det går bra att ta blodproven där om det kommer att behövas. Det gick bra. Alltid nått...

  

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards