EttVanligtLiv

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av EVL - 16 februari 2011 12:20

Tänk att man kan ha så lätt till tårar. Jag har alltid varit ganska hård och inte så sentimental men de här 1.5 åren har förändrat mig på fler än ett sätt. Tårarna ligger liksom beredda under ytan och dyker upp lite när som helst. Förr kunde man må dåligt utan att behöva grina, nu måste jag ha en pappersrulle vid datorskärmen hela tiden så att jag kan torka mig snabbt om nån går förbi i korridoren. Jag kan gråta till vilket tv-program som helst, vilken låt på radion som helst och ibland helt utan förvarning. Idag kunde jag tack och lov känna det på mig och tog en promenad i snökaoset på lunchen. Fick gråta ut så nu känns det ok ett tag, tror jag.


Fick svar från TF:

Det kan ta upp till en vecka innan mensen kommer (Fredag för mig såklart). Hör av dig nästa vecka om den inte dykt upp.


    

Av EVL - 16 februari 2011 09:36

Så är dag 5 efter Proveran här. Jag har försökt med alla knep för att få igång mensen, men inget fungerar. Kanske borde jag ta ett graviditetstest, det brukar ju locka fram den, men jag orkar inte! Eftersom jag är en vek individ har jag redan gett upp och målat en skräckbild i huvudet av hur mensen aldrig kommer tillbaka. Jag mejlade TF för några minuter sedan. De har väl speed-dial till mig vid det här laget. Som tur är tar de alla frågor på största allvar och tar sig tid.


Jag vill börja med sprutorna nu! Min senaste mens var 3 Januari! Förstår inte varför cykeln går från 31-33 dagar i 6 månader till att plötsligt bara försvinna...

  


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards