EttVanligtLiv

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av EVL - 21 februari 2011 16:15

den kanske är knäpp, men ni vet ju hur vi brukar säga att de flesta ofrivilligt barnlösa har samma tankar och känslor. Att det inte riktigt går att förstå om man inte någon gång varit med om det?


Jag skulle vilja göra (eller snarare sammanställa) en "bok" där man tar med inlägg  *inte personliga*  som berättar lite hur det är för olika bloggare. Typ dessa kapittelindelningar:


"Vår historia"

"Att berätta"

"Omgivningen"

"Läkare och tester"

"Sorg"

"Glädje"

"Gemenskap"

"Fakta"

"10 budord" (tänkte på ditt fina inlägg här Kix)

"Biverkningar"

"Desperata knep"

"Vardagen"


Sen göra illustrationer till. Man skulle kunna ta med delar av inlägg från många olika bloggande kämpar och sammaställa dom i en och samma bok med illustrationer. Man skulle inte ange varifrån man tagit inläggen eller ta med något som skulle kunna "röjja" bloggarens identitet. Och absolut inte ta något inlägg utan att fråga om lov först såklart! En bok som ger en inblick i hur det är att vara ofrivilligt barnlös och som kan få andra att förstå lite av vad vi går igenom...


Titeln skulle kunna vara "Det är vanligare än du tror - en inblick i barnlöshetens vardag"


Här är en snabb illustration som exempel på vad som skulle kunna komma med i boken:

  



Vad tror ni. är det kanske en dum idé?


  

Av EVL - 21 februari 2011 12:35

Det gick jättebra att berätta för chefen. Hon förstod direkt och sa hon hade fattat det sen innan. Jag lät nog lite darrig på rösten men jag lyckades hålla tårarna tillbaka. Hon sa att min kollega haft liknande problem och att de lyckades tillslut. Hon håller tummarna och jag kan ta ledigt hur mycket jag vill. När jag är borta ska hon säga att jag åker in till min konsultfirma eller liknande.


Skönt att ha det sagt och att hon var så underbar. Lite jobbigt nu efteråt för nu känner jag mest för att gråta. Undrar hur det skulle gå att berätta för E´s föräldrar, då kan man inte gå därifrån direkt efter att man berättat.... Vill absolut inte sitta och gråta inför dom.

  



Av EVL - 21 februari 2011 08:29

Jag ska prata med min chef om vår situation. Jag har inget bra att skylla mina lediga timmar på längre. Ska försöka få lite ensam tid med henne men det är svårt när väggarna är papperstunna och min kollega som precis blivit pappa jobbar första dagen idag. Alla springer omkring och pratar bäbisar.

Whish me luck!

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards