EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Tillbaka på jobbet

Av EVL - 24 februari 2011 13:01

Besöket hos TF gick bra och smidigt. Hade många ägg i varje äggstock, det största 10 mm vilket inte alls är så stort. Inget var dominant än. Slemhinnan var på ynka 5 mm. Dosen höjdes till 50 ie och jag fick en ny tid på Tisdag kl 9.30


Hormonvärdena var normala och E´s prov låg inom det normala. Dock så låg dom på nedersta gränsen, dvs han hade 20 miljoner och gränsen för vad som är normal är just 20 miljoner. Det hade ju kännts mycket bättre om det låg iallafall lite över...inte PRECIS på gränsen. Gör mig lite orolg faktiskt. Nån som vill berätta hur era sambos prover såg ut? Är det många som ligger precis på gränsen?


Pratade lite om att jag upplever min mens jobbigare än förut. Att det gör väldigt ont varje gång nu istället för bara då och då. Det går bort av två alvedon men innan jag tagit tabletten är det jobbigt. Berättade att jag var rädd för att det skulle vara endometrios och TF sa att det spelar ingen roll för det är samma behandling iallafall när man vill ha barn. Men endo påverkar väl chanserna att lyckas? Kan det inte påverka slemhinnan, äggen eller fästbarheten negativt?

Nån som har både Pcos och endometrios som kan beskriva hur ni har det?


Kontentan av besöket är alltså att det känns sådär. Det hade kunnat gått bättre.

Grät lite i bilen ((bra att ha solglasögon på sig)) men nu är det ok. Ikväll sprutar vi med högre dos.

  

 
 
Åren går

Åren går

24 februari 2011 13:33

Jag förstår om allt känns jobbigt just nu, men som alla säger till mig (jag är snart 31) du är ju fortfarande ung! När de gick igenom chansen att lyckas i procent för oss, så sa de att chanserna att bli gravid (per IVF) och föda barnet är ca 25% och ännu lite högre när man är under 33 år.

Min man hade på det första testet han lämnade ca 80 miljoner spermier men det var färre än 50% som simmade framåt och var därför inte godkänt. När han lämnade igen fick vi inte veta annat än att provet var godkänt och nu när vi gjorde vårt första IVF så fanns det i alla fall tillräckligt många för att de själva skulle kunna befrukta äggen.
Hur många gånger tycker de att ni ska försöka själva med stimulerad cykel?

Hoppas den högre dosen ger ett bra resultat. Jag håller tummarna! <3

http://arengar.wordpress.com

EVL

24 februari 2011 15:45

Ja det känns inte så kul. Som tur verkar det som om E nöjer sig med att vara precis inom ramarna för normalt spermieprov.

TF har inte sagt något specifict antal ggr, men jag kan ta ut på receptet för tre gånger till. Antar att det blir tills semestern är över för klinikerna. Har det inte hänt något innan dess kommer vi säkert skickas dit.

Tack vännen! Håller tummarna för er också!
Kram

 
Min längtan

Min längtan

24 februari 2011 16:00

Förstår att det känns så där. Jag hoppas att du ändå kan fokusera på att ni nu faktiskt är under behandling under någon som kan sin sak. Det var inga fel på hans produktion, det är inom gränsen för normalt.

Det kommer att gå vägen, jag vet det.
Hoppas på finfina resultat på tisdag!

KRAM, tänker på dig!

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

24 februari 2011 16:10

Ja det känns ju bra att vi går till någon som vet vad han gör, men samtidigt gnager "ägglossningsrubbningar och spermieantal precis på gränsen" i huvudet på mig. Varför ligger det precis på gränsen?!

Ska be om ett nytt spermieprov när jag är där nästa gång.

Tack för ditt stöd vännen! Det betyder mycket för oss.

Kram! Tänker på dig med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards