EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Ideér om illustrationer

Av EVL - 25 februari 2011 10:53

De illustrationer jag tänkt på den senaste tiden är dessa:


  • En massa använda graviditetstest i en hög
  • En byrålåda med en låst låda. En genomskärning visar bäbissaker som man har i "smyg"
  • Ett par (siluett) som står framför ett tomt rum (det rum som ska bli barnrum)
  • En person som känner sig uttittad bara för att man går och kollar på barnklädesavdelningen
  • En person som känner sig utanför i fikarummet när alla andra snackar barn
  • En person som gråter i duschen
  • En person med en leende mask över ansiktet. Från sidan ser man att personen igentligen är ledsen
  • En kvinna med ett stort hål i magen och bredvid henne står en man som försöker se stark ut
  • En rad med människor. Var sjunde person mår dåligt

Nån som har några fler förslag eller några kommentarer om mina förslag ovan?


  


 
 
Min längtan

Min längtan

25 februari 2011 20:46

Jättebra förslag verkligen...
Något som poppar upp i mitt huvud är en klocka. Många kämpar ju mot den biologiska klockan.

En annan sak jag tänkt på är detta eviga sexande efter ägglossning, inte lust.

Ha en fi helg.
Kram!

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

25 februari 2011 21:11

Bra förslag! Lägger det till listan.
Ha en fin helg ni med!
Kramar

 
Sara

Sara

25 februari 2011 21:01

Jätte bra idéér du har, kanske bilder på ägglossningstester, alla mediciner, kvitton på hur dyrt allt är....

Tycker att det här är en sån himla bra idé. Vill själv ha den här boken!

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

EVL

25 februari 2011 21:10

Bra idé, lägger det till listan. Skickar dig ett ex när den är klar :)

 
M

M

26 februari 2011 08:39

Ett otroligt bra initiativ du har tagit!! Håller med föregående skrivare om kvitton, ägglossningstest m.m Det är ju verkligen så det är tyvärr. Vårt internet har legat nere ett tag så därför har jag inte uppdaterat min blogg :( Men nu ska det fungera igen...

Nu måste jag verkligen läsa ikapp mig på allt jag missat i bloggvärlden ;)

Kram

http://Dreams can come true

EVL

28 februari 2011 08:41

Tack! Ja, tror det kan bli bra. Finns nog behov av en sådan bok, som visar verkligheten.

Skönt att ha dig tillbaka. Hoppas det går bra med sprutorna!
Kram

 
Sara

Sara

26 februari 2011 09:44

Det låter kanon!

http://www.lillaunderbarn.blogg.se

EVL

28 februari 2011 08:40

Vad bra, tack!

 
Kix

Kix

26 februari 2011 11:18

Fler tips:

*En årskalender som visar markering på dagarna man tagit ägglossningstest och dagarna man har haft sex (och där resten av månaden är blank, inget sex, ingen ÄL)
*En man som inte vill ha sex, men där kvinnan står med ett ägglossningstest som visar på ÄL. Mannen säger - Jag är inte sugen. Kvinnan säger - Men det är ju nu det gäller!!
*En bild på människor som kommer med "kloka råd".. "Du skall se att det ordnar sig", "Slappna av", "När tänker ni skaffa barn", "Ni kan ju alltid adoptera", "Jag hörde om ett par som försökte länge, men så fort de adopterat så fick de ett eget" (X), "Jag läste om någon medicin som man kunde ta" "Jag förstår hur du känner, jag fick vänta i 8 månader till syskongraviditeten"
*En ny kalender som visar på hela årets misslyckande.. typ IVF-kliniker som stänger 7-8 veckor över sommaren. En krockande julstängning. Påskdagar, Valborgsdagar, övriga ledigheter. Mens som inte kommer när den ska. Ägglossningstester som inte visar utslag. Alla frågetecken kring vad man bör äta, inte bör äta. Telefontid som är svår att ringa under. Mail som inte besvaras. Frågor som ingen har svar på. Alla gånger man tackar nej för att det krockar med någon spruta man skall ta, någon undersökning man skall på, att det är i samband med testdag efter IVF, mensen kom, ägglossnignstider etc.

Hoppas du är duktig illustratör. Jag skulle aldrig kunna rita några sådana här bilder.

(X) - som att adoptivbarn inte vore ett "eget"?? Det kan reta mig.. :)

Kram Kix

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

28 februari 2011 08:40

Åh vilka bra idéer! Tack så mycket Kix.
Nja duktig och duktig, det som är bra med "konst" är att inget är fel ;) Ska se vad jag kan göra.

Är också så jäkla less på sånna kommentarer. Som om ett beslut om att adoptera skulle vara så jäkla lätt.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards