EttVanligtLiv

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av EVL - 3 mars 2011 10:13

Min kollega som fick barn i mitten av Februari bjöd vårt fikarum på tårta i veckan. Idag var allt uppätet och min gruppchef ville därför införa en ny strategi:

"Folk borde sätta igång att föda barn så att det blir mer fikabröd till de anställda"


Ja man kanske skulle ta att yngla av sig lite snabbt, det är ju så gott med tårta....



Av EVL - 3 mars 2011 08:41

Jag tar min spruta klockan 20 på kvällen. Tiden är strategiskt vald eftersom jag vanligtvis är hemma från träningen 19.45 Det ger mig tid att duscha och i lugn och ro ta sprutan när larmet på mobilen påminner mig. *ja jag kör med larm nu*


Jag tränar ju kampsport och på sistone har jag lyckats få med både min pappa och min syster på träningarna. Igår blev jag lite synsk och plockade med mig sprutan i träningsväskan fastän jag skulle ha gott om tid att fixa det när jag kom hem. Detta visade sig tillslut vara en utmärkt idé eftersom min pappa fick för sig att uträtta ett ärende hos sin flickvän direkt efter träningen. Klockan närmade sig 20 och min mobil påminde mig om att det var dags att sticka mig i magen. Jag satt dessvärre i baksätet på motorvägen men jag funderade ändå på att fippla fram sprutan och ta dosen medans vi körde. Eftersom det kan göra nog ont att ta den när man sitter stilla på en stol hemma så övergav jag den idén ganska snabbt. Istället tänkte jag ta den i bilen när pappa hoppat ut. Då skulle det bara vara jag och min syster kvar i baksätet.


Självklart gick även den planen i stöpet när vi blev inbjudna till pappas flickvän. Hennes toalett höll på att renoveras så det gick inte att "låna den". Klockan tickade och jag fick mer och mer panik. Tillslut drog jag upp telefonen och ringde till mamma. När hon svarade började jag prata högt och gick ut ur lägenheten. Utanför dörren svamlade jag en förklaring till mamma och tryckte bort henne. I mörkret drog jag upp tröjjan och tryckte in nålen. Kände mig som värsta sortens knarkare. Men jag lyckades iallafall.


Senare på kvällen ringde mamma upp och jag fick förklara mig. Jag sa att jag varit tvungen att injicera utanför lägenhetsdörren för att inte pappa skulle se. Då berättar hon att hon redan har talat med honom om allt! Hon tog för givet att jag berättat och hade ringt och pratat med honom om att jag har pco-äggstockar. Att han hade låtit som ett stort frågetecken det hade hon inte tänkt på.


Jag kände mig så otroligt kränkt och ledsen när hon berättade det här. Det fanns ju faktiskt en anledning till att vi inte sagt något till honom. Om vi ville att alla skulle veta så hade vi varit öpnna med vår situation. Vår lilla livlina, att få överaska, var nu ännu tunnare. Nu är det bara E´s familj som inte vet.

Till sitt försvar sa hon något som gjorde mig ännu argare:

"Det är klart han har fattat, det förstår väl alla att ni försöker få barn nu"


NÄ! Alla som fyllt 25 vill inte automatiskt föda barn på en gång. Själv var de 27 innan de fick mig och jag tror nog inte att någon var på dom och tjatade. De kom på en morgon att de ville ha barn och så låg dom med varandra en gång, sen var det klart.


Jag är så besviken på henne, att hon inte tar vår barnlöshet och våra önskemål på större allvar. Sen att pappa inte frågat något och låtsas som ingenting är en annan historia.

   

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards