EttVanligtLiv

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av EVL - 11 mars 2011 14:39

Vad nervös jag var när jag hoppade upp där i stolen. Först tittade vi på höger sida och där hade en äggblåsa av ca 13 börjat växa. I mitt huvud tänkte jag att nu har säkert äggen i vänster äggstock börjat tokväxa eller så har de avstannat. Så gick han över till vänster sida och på en gång dök ett jättestort ägg upp på skärmen. Den mätte snudd på 18mm och det är alltså dags för ägglossning. Äntligen!


Jag tar sprutan om ett tag och sen gäller det att ha sex ikväll och imorgon. Han trodde att det skulle funka på det här sättet. Det kanske tar några gånger men han trodde att detta är vägen att gå. Det kändes JÄTTEBRA när han sa så!


Ny tid för spolning 6 April kl9. Om jag får mens börjar jag med 50 iu direkt och ringer TF för VUL.


Ännu en stressig dag och ännu en värmd mikromat framför datorn, men OJ vad det är värt det!

  

Av EVL - 11 mars 2011 10:14

Jaha, då bär det av till TF igen då om ett tag. Ägglossningssprutan ligger och väntar i kylskåpet på jobbet men jag har inte så stora förhoppningar om att få ta den idag. Det blir nog till helgen skulle jag tro.


Har alla klassiska symtom på kommande ägglossning. Bröstvårtorna gör ont och brösten är lite större, magen är sväld och det hugger då och då. Är det inte konstigt att den mest fertila tiden är också tiden då man känner sig som minst sexig? Detta kanske vägs upp av att man har större sexlust? Hoppas mina tankar om osexighet inte smittar av sig på E som måste prestera på topp några dagar framöver.

  


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards