EttVanligtLiv

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av EVL - 22 mars 2011 12:31

På lunchen träffade jag en gammal vän och självklart berättade han att ett avlägset kompispar har bestämt sig för att skaffa barn. De har börjat försöka. Förmodar att det kommer att gå fort eftersom ingen utav dem har jobb eller utbildning och de är storrökare. Den gamla vännen tittade ner på min mage och frågade helt ogenerat om vi också hade en på g. Jag bet ihop som vanligt. Min mage är uppsvälld som en ballong nuförtiden så han kanske tyckte att jag såg tjock ut. Tack för den!


Varför säger man föresten att man "försöker bli med barn" när man i andra fall säger "vi tänker skaffa barn"? Borde det inte heta:


"Vi skulle väldigt gärna vilja bli välsignad med att lyckas
bli gravid. Helst utan flera år av sorg och otillräcklig-hetskänslor"


 


Av EVL - 22 mars 2011 11:04

    

Av EVL - 22 mars 2011 10:16

Jag har tillbringat halva dagen igår och hela morgonen idag på att fylla i all information för att kunna söka tjänsten som jag vill ha. Frågorna i formulären kan jämföras med de man får på en intervju och jag vill ju verkligen att allt ska bli så bra som möjligt. Jag fastnade en lång tid på vilken lön jag skulle begära. Efter mycket dividerande med familj, vänner och Unionen kom jag fram till 26.000 kr. Har ingen aning om hur det står sig mot mina kollegor men oavsett så blir det ett rejält lyft eftersom min nuvarande arbetsgivare snuvat mig på två löneförhandlingar. Varje gång jag rest med jobbet har jag fått hälften så mycket som mina kollegor i traktamente. Detta har kännts redigt pissigt eftersom jag vet att konsultföretaget tar ut 50.000 kr för mig i månaden.


Anyway, imorse innan fikat klickade jag äntligen på "send" och fick ett kvitto på att jag ansökt tjänsten. Direkt efter det var det dags för fika och jag tog min kopp för att ställa mig i kö till kaffe- och theautomaten. Där står min ena kvinnliga kollega, min rival (kvinnan som också vill ha tjänsten) och en kille från en annan avdelning. Killen frågar plötsligt vad det är för tjänst som utannonserats och min kvinnliga kollega utbrister " Ja vi söker ju egentligen (mitt namn)". Det blev jättetyst och jag skämmdes eftersom jag såg att min rival blev sammanbiten och tyst. Killen från den andra avdelningen sa nånting om att han hoppas att jag får tjänsten och sen skyndade jag mig att ta en plats i soffan.


Lite background information: Jag är kännd som tjejen som alltid bjuder på fika. Finns det bullar, kakor eller tårtor frågar folk alltid om det är jag som bjuder. När min rival kom till vår grupp gjorde min klumpiga chef misstaget att berätta detta för henne. "(mitt namn) bjuder alltid på fika här, hon är så snäll så". Sen dess har det utspelat sig ett tyst och outtalat fikakrig mellan henne och mig. Dagen efter tog hon med en jättesemmeltårta och någon dag senare påminde hon mig om att hon bjudit på fika! "Kommer du ihåg att jag bjöd på semmeltårta?" Jag kontrade nästföljande dag med en massa mumsmums.


Idag när vi satte oss kring fikabordet visade det sig att hon hade med sig bullar - "för att det är vår". Det är så uppenbart att hon vill smöra (så som jag gjort de senaste åren ;D) Så nu börjar fikakriget på allvar. ITS ON! ;D

 



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards