EttVanligtLiv

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av EVL - 29 mars 2011 15:50

De ringde precis från TF. Det blir ingen spolning före detta försök eftersom man riskerar att spola bort de ägg som håller på att mogna när man är så långt gången i cykeln. Eftersom det inte finns någon tid att byta till så får spolningen vänta. Blir jag inte gravid av detta försök så planeras en spolning direkt efter mensen.


För andra gången swischar alltså spolningen förbi precis vid mitt huvud men denna gången känns det inte roligt. Sist tyckte jag att det var skönt att få slippa men nu ville jag faktiskt bara få det gjort. Fick ny tid och dag för VUL och det är på Måndag 4 April. Hoppas hoppas hoppas att den något ökade dosen kortar ner väntetiden innan Ovitrellesprutan. Kollade i almenackan och i hela 23 dagar sprutade jag innan jag fick ta ägglossningssprutan.


 

Av EVL - 29 mars 2011 09:59

Jag väntar på att TF ska höra av sig ang min tid för spolning. Eftersom TF själv inte var inne på kliniken igår så kunde de inte säga ifall det var för sent att spola när jag är på CD12 (Onsdag 6 April). För mig vore det jätteskönt att få flytta tiden till Måndag 4 April istället eftersom:


  • Då kan E följa med. Han åker på kurs på Tisdagen och är borta även Onsdagen 6:e. Eftersom jag inte vill åka helt själv så får mamma följa med istället. Det känns ju sådär att vara 25 och ta med mamma till doktorn... Dessutom är hon något av en expert på att ställa knäppa och pinsamma frågor. Vet inte om hon ska vara med under själva ingreppet? Klart jag kan klara mig själv där inne men samtidigt kanske det är bra att ha nån att prata med under tiden, om det gör ont... gör det ont?

  • Det blir gjort fortare, dvs jag slipper oroa mig så länge. Bra för mig som är duktig på att måla upp skräckscenarion.

 




Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards