EttVanligtLiv

Alla inlägg den 16 april 2011

Av EVL - 16 april 2011 12:32

Var tredje helg jobbar E från tidig morgon till sena kvällen. Denna helg är det dags igen. När jag var liten hade jag inga problem att tillbringa tid alldeles själv, jag tyckte oftast att det var det bättre alternativet. Tillochmed i högstadiet var jag mycket ensam. Jag tyckte det var skönt. Faktiskt hände det flera ggr att mina fina vänner uttryckte sin oro för min mamma. "**** är så mycket ensam, hon kanske är deprimerad"... det var jag ju inte, jag trivdes bara med ensamheten.


Nu, flera år senare, eller rättare sagt efter 9.5 underbara år med E så fungerar jag inte alls när jag är ensam. Jag blir rastlös om han inte är här, känner mig halv. Oftast försöker jag skruva upp volymen på Spotify för att dölja tystheten eller fylla dagarna med så mycket aktiviteter som möjligt. Idag är inget undantag...

Från och med nu ska jag försöka hålla mig borta från huset så mycket som möjligt. Hoppas ni alla har en bra helg :)


Ps. Igår rev jag ner de första små remsorna av den fula tapeten i rummet som ska bli vårt barnrum. Mer vågade jag inte, men fasiken vad det kändes skönt! I sommar målar vi det vitt i hopp om att det snart ska göras om igen.

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards