EttVanligtLiv

Alla inlägg den 22 april 2011

Av EVL - 22 april 2011 11:44

så drömde jag att jag plussat. Som jag har längtat efter att NÅGON GÅNG få drömma om någonting annat än blod och misslyckande. Det var en otroligt kort dröm men då jag vaknade upp var jag så glad. Jag visste att blodet antagligen kommer idag men på något sätt så kändes det som en liten del av det vi strävar efter hade gått i uppfyllelse. Det låter säkert jättekonstigt att bli glad för en liten kort dröm, men jag har hela tiden brottats med det faktum att jag har så svårt att se mig själv som gravid i framtiden. Inte ens en liten dröm har jag haft om att ha lyckats, tills idag! Och det gör mig så glad.


Igår när vi kom hem ifrån grillfesten mådde jag pyton. Magen hade börjat krampa lite och humöret var verkligen på botten efter flera timmar av falska leenden (från min sida). I soffan innan läggdags bad jag till Gud. Jag bad att han skulle låta oss vara gravida. Att ingenting annat spelar någon roll. Att det är det vårt liv tillsammans går ut på och jag lovade dyrt och heligt att vi skulle bli sådanna bra föräldrar.


På ett sätt känns det som om jag blev bönhörd. Jag fick drömma om ett positivt graviditetstest. Någonting kanske håller på att ändras till att gå vår väg. Synd att man inte kan spela in drömmar och spara dom på en usb. Den hade gått på repeat om och om igen. Den bästa drömmen jag någonsin haft.


Nu ska jag ta Evelinas råd och sysselsätta mig med en massa saker. Hela huset ska städas och med hög musik kanske man dränker tankarna? Värt att prova iaf.

 


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards