EttVanligtLiv

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av EVL - 6 maj 2011 20:32

Jag och E har bestämt oss. Imorgon från jobbet ringer han till sin mamma och berättar hur det ligger till. Vi vet att de vet om E´s lillasyster graviditet och det finns inte längre någonting som står i vägen för att berätta. Visst känns det pissigt och ledsamt men samtidigt är det en stor börda som släpper. Jag vill att de ska veta att vi mår jättedåligt. Vi kommer säkert att kunna överaska när vi väl har lyckats. Hoppas att E kan förklara vår situation på rätt sätt. Jag vill inte att det ska låta som någonting småjobbigt. De ska förstå så att vi slipper alla pikar och får lite andrum.


Samtidigt vet jag att nästa gång vi ses, på svärmors födelsedag, kommer hon att se mig med helt andra ögon... Imorgon förändras jag och E för henne för alltid.

 


Av EVL - 6 maj 2011 15:42

Nu kan man maila mig om man har lust. Adressen finns här -->


Av EVL - 6 maj 2011 10:43

Sist jag var hos TF var det ju igentligen dags att höja dosen till 75ie. Så blev det inte eftersom han tyckte att en äggblåsa hade börjat växa till sig i vänster äggstock. Det kunde också bara vara två st som låg tätt inpå varandra men eftersom det inte gick att veta säkert så vågade han inte höja.


Idag fick jag se att det faktiskt hade varit två st blåsor som lurat oss på VUL:et. Som tur var hade ett annat ägg börjat växa och mätte idag lite över 13mm. Slemhinnan var 7.3mm Jag fick en ny tid för kontroll på Måndag och skulle vara uppmärksam på om jag kände någon ägglossning i helgen. Det är faktiskt bättre att ägglossningen kommer efter helgen eftersom E kommer att sluta klockan 21.30 Lördag och Söndag. Det är ju nog jobbigt att vara tvingad att ligga med varandra, tänk då vad svårt det måste vara att behöva sexa när man jobbat 12 timmar och är helt slut i kroppen.


Jag passade på att fråga TF lite om vad planen för oss är. Han tittade på min journal och lät uppriktigt förvånad att det inte tagit sig än. Tydligen brukar man försöka med Puregon tre ggr innan man rekomenderas IVF men han tyckte att vi skulle försöka ytterligare en gång efter sommaren om detta försök nr tre inte skulle lyckas. EFTER SOMMAREN! det känns ju som en evighets evighet. TF sa att det är lite som ett lotteri. Jag har fått en bra ägglossning de andra två gångerna och har ca 25-30% chans att lyckas varje försök. Utan behandling ägglossade jag nog bara några ggr spontant. Eftersom Puregon är det enda läkemedel som gett mig en lutealfas på 14 dagar så känns det som om det är först nu som det verkligen funkar som det ska.


Fan, jag som aldrig har tur i spel eller något sådant. 25-30% är ju ganska lite. E brukar sträcka fram en hand och be mig välja ett finger. Chansen är så stor att jag tar fel och det gör jag oftast också.


Att det snart börjar ta slut på alternativ innan IVF för oss känns verkligen jättetungt. Toppa det med att kanske måste hålla upp försöken i sommar medans E´s lillasysters mage bara växer och du får en EVL som kör tillbaka mot staden med tårarna rinnandes ner för kinderna. Jag börjar faktiskt på allvar bli rädd nu. Varför kan det bara inte fungera?!


Nu vet jag inte hur vi ska göra med sexet heller föresten... TF säger väl att killen ska spara sig i 2-3 dagar innan ägglossningen. Men nu sa han ju att det KAN vara så att ägget släpper i helgen, mot slutet. Ska vi säkra upp och ligga med varandra ikväll, vänta Lördag, Söndag och sen ha sex Måndag, Tisdag och Onsdag? Klarar E det? Klarar jag det?

   

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards