EttVanligtLiv

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av EVL - 8 maj 2011 10:20

Jag kommer aldrig att:


1. Sova med högar av kuddar under rumpan efter sex. Det är inte bara otroligt svårt att placera benen i en skön ställning, det är också rena döden för svanken.


2. Tvinga mig själv till sex fastän jag hellre vill sova.


3. Börja spontangråta över ett fint peppande sms eller ett barnproram på tv, att rostmackan blev lite bränd eller bara för att.


4. Känna mig okvinnlig och oduglig.


5. Disskutera vår insats i sängen efter sex. Hur långt in kom han, hur mycket kom han, kom jag samtidigt, spände jag mig för mycket?


6. Plannera in kvällen efter göra-barn-sexet. Middagen måste vara klar, snabbt kaffe framför tv:n och sen vidare till sovrummet.


7. Fråga/pika någon om de ska ha barn snart.


8. Lägga ut fåniga statusuppdateringar på facebook som tjatar om att jag är mamma och att mina barn är så fantastiska, för jag har faktiskt barn och det har inte andra men-jag-har-det-och-om-nån-har-råkat-missa-det-så-kommer-här-en-påminnelse.


9. Gråta hysteriskt i duschen för att klara av dagen/gråta mig själv till sömns.


10. Tycka att rödgråtna ögon hör till vardagen.


11. Sluta att ta tillvara på det fina jag fått.


12. Dricka grapejuice, äta hostmedicin när jag inte har hosta och dricka konstiga hopkok som gör mig illamående.


13. Begränsa vårt sexliv till vissa ställningar eller ha sex när jag i huvudet tänker på vad jag ska laga till middag nästfäljande dag.


14. Cykla med benen i vädret efter sex.


15. Skämmas för att ha varit ofrivilligt barnlös.


16. Glömma allt vi gått igenom.


17. Vara onödigt uppmärksam på vilka som dricker/inte dricker vin till maten.


18. Vara livrädd för nya gravidbesked.

 

Av EVL - 8 maj 2011 09:12

Imorse vaknade jag av ett ryck. Hur gör jag med Puregonsprutan idag?! Ska jag fortfarande ta 50 enheter ikväll eftersom det inte går att vara säker på att jag har ägglossning nu? Teststickan visade att stegringen är på väg ner, alltså inte ett positivt resultat. Kan Puregonet ha påverkat gårdagens test?


Jag ska ju till TF på Måndag morgon så det är bara en dos jag behöva våndas över, men hur ska jag göra?!

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards