EttVanligtLiv

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av EVL - 10 maj 2011 18:18

Jag får kramp i livmodern då och då. Precis ovanför venusberget stramar det och ilar. Ibland håller det i någon dag och ibland är det bara några minuter. Har inte hittat något samband med vart i cykeln jag befinner mig. Frågade TF om detta och han sa att det är livmodern som krampar så att man känner det. Är det någon annan som upplevt samma sak? Undrar om det har någon negativ inverkan?


Iaf, idag efter middagen satt jag och höll mig för magen. Klagade på att det krampar. Då säger fina E:


"Har du kramp i livstocken?"


Haha, älskade E. Han får IG i biologi men godkänt för att han försökte engagera sig iallafall :D

 

Av EVL - 10 maj 2011 08:17

Besöket hos TF gick bra. Äggblåsan var borta och slemhinnan såg ut som den ska efter en ägglossning. Om det inte tar sig nu så får vi ett försök till innan sommaren. TF stänger från och med midsommar fram till 8 Augusti. Antar att jag kommer att vilja att han sätter upp oss på IVF-listan direkt om 4:e försöker också misslyckas. Vi får alltså två försök till. Skrämmande :S


Igår på väg hem från TF så släppte iaf en av stenbumlingarna som jag gått omkring och kånkat på. E ringde och pratade med sin mamma om vår situation. Hans lillasyster och pappa hörde allt eftersom de satt i bakgrunden. Jag antar att hela hans släkt vet vid det här laget. Med darrande röst hade älskling förklarat att vi försökt i snart två år och att vi mår så dåligt. Han berättade att det beror på min PCO och att vi behandlas med sprutor. Funkar det inte blir det IVF till sommaren.


Min svärmor var jättesnäll och förstående på telefon. Sa som alla andra "det kommer att gå bra ska ni se". Hon tyckte det var bra att vi berättade så att de inte säger något som gör oss ledsna. Hon lovade också att E´s lillasyster inte skulle berätta om deras graviditet på kalaset i helgen - GUD VAD SKÖNT!

De skulle stötta oss så mycket de bara kunde och de förstod att vi hade det svårt. Hon visste lite om PCO eftersom E´s andra syster fått den "diagnosen" för ca två år sedan. Jag har anat att hon också har det eftersom hon har de flesta typiska symptom på PCO.


Nu känns det flera kilo lättare i kroppen men jag gruvar mig fortfarande för kalaset i helgen. Alla kommer att veta och sitta och tycka synd om oss. Vi kommer att låtsas vara lika glada som alltid men alla vet att vi är ledsna. Kommer att kännas konstigt. Men jag är glad att vi berättade! One rock down 29 to go!

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards