EttVanligtLiv

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av EVL - 12 maj 2011 17:02

Det som inte fick hända har hänt. Finaste Längtan måste ta bort Dutt. Jag blir så otroligt ledsen för deras skull. Livet är inte rättvist!


Skicka era varmaste tankar till dom är ni snälla, de behöver det nu.

Av EVL - 12 maj 2011 15:03

Som ofrivilligt barnlös är livet upp och ner, för det mesta. Vi kämpar och längtar efter sådant som andra helst skulle vilja slippa.


Efter ägglossningen har det känts som träningsvärk i tjejmagen. Det har krampat och varit stelt. "Jobbigt" tänker vissa, jag tänker "Jippi jag har haft ägglossning!".


Jag har mått illa då och då av sprutorna men aldrig tänkt "Nej fy vad hemskt". Istället har jag glatt mig åt att hormonstimuleringen fungerat.


Inatt vaknade jag mitt i natten av att det kom en varm våg över överkroppen. Det stack och gjorde rejält ont i brösten och istället för att tänka "Usch vad det är obekvämt" så tänkte jag omedelbart "Å det måste vara såhär ont det gör i brösten när man är gravid! Tänk om jag fick ha kvar det här onda nu". När jag vaknade imorse kändes det precis som vanligt såklart, men varje liten ilning, humörsvängning och illamående är för mig någonting positivt.


JAG LÄNGTAR! Snälla jag gör vad som helst, verkligen jag menar det! 


Ge mig ständigt illamående och bröst som känns som om de ska sprängas.

Gör mig tjock och förstör min kondition. Ge mig bristningar och celluliter.

Dålig hy? inga problem, bring it on.

Dålig humör? självklart det går bra (jag har boxningssäck i källaren).

Kissnödighet hela tiden? spelar ingen roll för jag har toa nära kontoret och skulle skratta hela vägen dit.

Känna mig osexig? gör inget, vi har haft sex så det räcker.

Foglossning? okidå, jag kan ligga i sängen och vara lycklig.


Jag längtar efter att få vara med om sådant som andra vill slippa. Inga graviditetsbesvär kan mäta sig med känslan man får av att vara ofrivilligt barnlös.


 



Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards