EttVanligtLiv

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av EVL - 16 maj 2011 08:11

Vet ni vad, det är 6 dagar kvar till bim och jag har så jädra svårt att hålla uppe något slags hopp. Fastän jag lovat E att vara mer positiv den här gången. Det känns bara omöjligt nuförtiden, som om det aldrig kommer att gå. De flesta får tydligen tre försök med Puregon och det betyder att detta igentligen är vår sista omgång. Nu kommer vi att få ett försök till, men någonting annat måste ju vara fel eller hur?

TF tyckte det var konstigt att det inte funkat. Det känns som om alla läkare bara tycker att det är konstigt. Om man har så många och fina ägg med PCO-äggstockar, normal vikt, inga fel på hormonerna, fri passage och normala spermier, VARFÖR funkar det inte? Är det inte meningen att vi ska få bli föräldrar? Hur många försök med Puregon ska det behöva ta?


Jag hatar mig själv som inte kan hoppas. Jag kan inte se att detta skulle kunna gå bra. Det känns hopplöst.


Jag är rädd för hur jag ska må i framtiden, för IVF gör mig så jävla livrädd. Inte för att det ska göra ont eller vara jobbigt fysiskt, utan för att misslyckas. Det är den sista utvägen.


Alla läkare och människor omkring oss säger att det kommer att gå så bra. Ändå sitter jag här som ett stort misslyckande, fortfarande utan bäbis i magen. På Torsdag är det Vårruset igen. Förra året mådde jag pissigt dåligt runt den här tiden, men jag lugnade mig själv med att vi iallafall måste ha lyckats till nästa år.

Jag skulle inte springa ett till Vårruset, jag skulle gå med barnvagn eller sitta hemma med en bäbis i magen. Detta år orkar jag inte lova mig själv sådanna saker. Jag vågar inte. 

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards