EttVanligtLiv

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av EVL - 19 maj 2011 08:36

Under mitt senaste besök hos TF var jag frustrerad. Frågade hur många ggr man brukar behöva använda sig av Puregon och vad planen är. När blir det aktuellt med IVF för vår del? Är det någon idé att fortsätta med sprutorna efter sommaren?


Han svarade att de flesta brukar få prova på Puregon i tre omgångar. Tror jag har skrivit det förut. Att det är ett lotteri. 30% chans att det ska lyckas. Han tyckte att det är rimligt att prova en omgång till, alltså en fjärde gång, innan semestern.

Jag frågade då om vi kommer att sättas upp på väntelistan till IVF och fick detta till svar:


Om man är under 30 och oförklarligt barnlösa ska man ha försökt i tre år innan man får ställa sig i IVF-kö. Har man däremot en förklarad barnlöshet så är väntetiden ca 2 månader oavsett ålder. MEN... Jag har pcos, en ägglossningsstörning som kan behandlas med hormoninjektioner, och därför finns det inga regler för oss. Vi är i praktiken behandlingsbara. Vi befinner oss i ett gränsland. Oklart om vi kan få vårt ENDA (fan vad dåligt) betalda försök innan det gått ytterligare ett år.


I Augusti på min födelsedag har det gått två år sedan vi började försöka bli tre. Jag står absolut inte ut att behöva vänta ett helt år till på IVF! Jag håller på att gå sönder redan nu... så nästa besök hos TF kommer jag att begära en plan. Jag tycker att han kan försöka ställa oss i kö över sommaren. Sen får vi bara hålla tummar och tår för att vi inte får avslag. Det borde väl finnas någon gräns för hur många hormonstimuleringar man vill utsätta en kvinnokropp för, eller?


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards