EttVanligtLiv

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av EVL - 15 juni 2011 20:31

När jag skulle gå ut ur bilen efter en trevlig kväll hos en gemensam vän ville min syster att jag skulle stanna kvar i bilen. Hon sa att hon måste prata med mig och började gråta. De ska ha ett till barn. Jag ska bli moster igen. Hon sa att hon känner sig så dum gentemot mig och E. Att det var vår tur. Att jag skulle hata henne. Det var inte planerat. Det bara hände och efter nyår får de tillökning.


Jag tröstade henne. Blev totalt nollställd inombords. Tyckte synd om henne som mått dåligt och gruvat sig. Lovade att det var ok. Grattade. Strök på kinden.


Min bästa vän, E´s lillasyster och nu min lillasyster... alla tre kommer att få barn i början av nästa år. Jag bad att få slippa vara med när de berättar för alla.

Det känns så himla delat detta. Det gör inte lika ont i själen som första gången. Känner mig nollställd. Kanske jag bara accepterar att jag blir omkörd hela tiden. Det är alltid andras tur, inte våran. Bra iallafall att min syster är superfertil. Skulle inte orka med om hon också hade problem.


Snart kommer E hem och då ska jag berätta. Kanske kommer tårarna då.

Fan, orkar vi detta?

 

Av EVL - 15 juni 2011 15:50

Hittade denna underbara blogg och läste detta fina inlägg. Så himla fint skrivet!

Av EVL - 15 juni 2011 13:44

Snälla underbara E ringde från TF. Nu har jag Ovitrellesprutor att hämta på apoteket så att jag kan vara säker på att jag ägglossar med Pergotime och slipper vänta 16 dagar på mensen. Skönt!


De önskade mig lycka till över sommaren och sa "plötsligt händer det".... hoppas att hon har rätt!

 

Av EVL - 15 juni 2011 10:41

Har funderat lite på det här med PCOs. Det finns ju PCO-kvinnor som bara har en massa äggblåsor, inga onormala homonnivåer. Jag är ju en av dom. Men borde inte det betyda att det ska vara ganska lätt för mig att bli gravid då..bara man får till en ägglossning? Förstår inte ens varför ägglossningen hämmas om hormonerna är normala?!


Jag har ätit Pergotime i tre omgångar. Iof så kollades det inte med blodprov att ett ägg verkligen släppt, men jag kände ju av det i magen. Dessutom var äggblåsorna jättestora, upp mot 25 mm. Sen har jag ägglossat fyra ggr med Puregon. Allting har alltid sett bra ut. TF tror att jag med mina cykler på 33-50 dagar måste ha ägglossat iallafall några ggr/år. Detta borde ju betyda att jag ägglossat minst 7ggr under dessa snart två år. Under de ägglossningarna har vi haft sex på precis rätt dagar. Efteråt har jag legat och cyklat med benen i vädret (jättehett jag vet) och sen legat och sovit på en kudde hela natten.


Om allt som ska behövas är en riktig ägglossning, borde jag inte ha lyckats bli gravid vid det här laget då? Det känns ju som om det är något annat fel på oss, eller mig. Jag kan inte släppa den tanken. Den gör mig rädd. Livrädd.


Vad gör vi om vi inte kan bli med barn tillsammans? Om äggen är kassa eller de helt enkelt inte vill fästa? Om vi är okompatibla med varandra?


Jag och E pratade om det där igår. Antagligen skulle den första åtgärden vara spermiedonation. Efter det kanske man kan prova äggdonation. Jag vet att min syster skulle ställa upp, så att bäbisen iaf liknar mig och har våra gener. På så sätt skulle både E och jag få ett biologiskt barn... Men det förutsätter ju att någonting verkligen kan fästa i min livmoder. Läste iofs nånstans att det väldigt väldigt sällan missllyckas  pga att livmodern fungerar dåligt, utan det är kvalitén på äggen som styr det mesta.


Förr var det viktigaste för mig att jag och E får biologiska barn tillsammans. Nu när det gått två år och längtan bara gör ondare och ondare är det viktigaste att få vara gravid och att få föda våra barn, oavsett om de är helt biologiska eller inte. Jag vill inte leva mitt liv utan att få uppleva graviditeterna och förlossningarna. Det skulle kännas som att bli snuvad på en stor del av livet. Som att få höra men inte se. Eller att veta hur man går men sakna ben. Så känns det.


Varför funkar det inte?

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards