EttVanligtLiv

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av EVL - 28 juni 2011 18:47

Jag ligger bara och vrider mig runt runt i sängen. Kroppen vill sova men huvudet tillåter det inte. Detta går såklart ut över humöret och jag känner mig allt som oftast som en vresig treåring. Det första jag sa imorse när klockan ringde, då jag precis lyckats somna, var: OH MY GOD du måste skämta!!  


Allvarligt, varför tar man extacy på ravepartyn? Onödigt. Knapra en Pergotimetablett så sover du inte på en vecka! MYCKET mer effektivt.


Idag efter jobbet ville mamma ha med mig till min gravida lillasyster och min ettåriga systerson. För första gången på väldigt länge sa jag "nä det orkar jag inte. Jag måste få vara ensam ett tag". Såg att mamma blev orolig men jag vet precis hur det hade varit... Allt hemma hos min syster skriker bäbis. Det luktar bäbis. Hennes mage växer IGEN och jag hade bara suttit där och sett sur ut. Inte kunnat hjälpa det. Sen hade jag fått dåligt samvete på kvällen för att jag inte kan bete mig som folk. Anklagat mig själv för att inte orkat dra på ett må-bra-leende och gråta ut avundsjukan när jag kommit hem igen.


Nej, det blir bättre såhär. Ensam hemma kan jag andas. Här finns inga bäbissaker förutom de gömda i byrålådan. De ska jag inte ens titta åt ikväll. Jag ska äta jordgubbar och städa.

 

Av EVL - 28 juni 2011 13:33

Idag har jag lunchat med finaste Cecilia. Hon hade fixat ihop en jättegod pastasallad och vi åt och pratade tillsammans i solen vid åkanten. Inte bara om barnlöshet utan om vardagen också. Min blogg är min ventil men jag känner mig ännu lättare efter att ha pratat med henne.


Tack så mycket för det Cecilia! <3

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards