EttVanligtLiv

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av EVL - 1 juli 2011 08:34

Vi hade sagt att vi skulle släppa det mesta av försöken och fokusera på IVF till hösten. Återgå till det normala. Kommit överens om att chansen är liten att det ska funka innan Augusti och att vår relation skulle må bra av att få "ta igen sig". Men det är SÅ svårt att släppa allting. Det går inte.


Först kommer biverkningarna från Pergotime. Lådan låg väl synligt på toalettbordet för att jag inte skulle glömma en tablett. Så igår hämtade jag ut Ovitrellesprutorna och snart måste jag börja kolla efter ägglossning. Dubbelkolla med dyra Clearblue om jag får utslag på de billiga stickorna. Sticka sprutan i magen. Veta att jag ägglossar.... då är det ju skitsvårt att inte hoppas... inte försöka.


Vi pratade om allt igår igen och båda känner samma sak: Vi kan inte släppa allt helt. E sa att om han inte vet att det finns iallafall en liten chans så orkar han inte med sommaren, och jag håller med. Det får vara såhär nu fram tills IVF-samtalet den 23:e. Ingenting att göra åt. Kanske vårt sexliv kan återgå till något normalt när allt satts i rullning på riktigt?


En sak vi kommit överens om är iaf att jag ska slippa stå på huvudet efteråt. En kudde under rumpan på sin höjd. Men jag ska inte svära på att det blir så. Rätt var det är så ligger jag där med benen sprattlandes i luften.


Hoppet är väl det sista som överger en?


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards