EttVanligtLiv

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av EVL - 6 juli 2011 20:58

Jag har fått nog. Imorgon ringer jag KK och ber om ett VUL. Har ont i magen och brösten precis som vid ägglossning men de jävla stickorna visar ingenting alls. Jag känner mig faktiskt helt förstörd. Ledsen för att det aldrig bara kan flyta på utan det måste jävlas hela tiden. Hur ska jag kunna koppla av i sommar? Det kommer inte att gå eftersom det händer alldeles för mycket hela tiden. Inte för OSS, utan för andra. Vi står ju still. I vårt stökiga hus.


Idag efter jobbet satt vi båda helt apatiska i soffan. Det riktigt kryper inom mig av längtan och frustration. Det finns ingenstans att vända sig heller för överalllt är det vänner eller familj som är gravida. Får det vi inte får.


Såhär vill jag inte ha det i 48 dagar till. Det går inte. Jag måste nog släppa det här nu. Om det går.

 

Av EVL - 6 juli 2011 08:21

Det var ingen bra idé det här med Pergotime över sommaren. Visst det skulle hålla hoppet vid liv men när ägglossningen inte kommer och man sitter med ägglossningsvärk så blir allt bara till en frustration. Skulle ha skitit i allt vad försöka heter och bara koncentrerat oss på att andas och ta oss igenom sommaren. Isolerat oss. Stängt ner facebook. Låst dörren.


De två gånger jag använt Pergotime förut har ägglossningen kommit dag 15. Vilket skulle ha varit igår. Alla tecken finns där och ont i magen har jag verkligen, men inget utslag på stickorna. Funderar på att bara sticka ovitrellen i magen och så får det bli ägglossning nu, även om kroppen inte riktigt är beredd. Få det överstökat bara. Detta är ju pest!


Det är skitjobbigt att det ska strula, speciellt nu när alla börjar "komma ut" med sina graviditeter omkring oss. Snart kan vi inte hålla nyheten om att min syster är gravid igen för E´s familj. Samtidigt kommer E´s storebror till stan med sina småbarn. Alla ska såklart bjudas på middag och det är en kväll jag verkligen bävar för. Att sitta där och må skit och ha en kropp som bara jävlas kommer att vara rena rama döden för mig. Sen alla frågor och alla blickar.


Usch det börjar kännas så jobbigt det här. Är lite rädd för vad som skulle ske om vi misslyckas efter sommaren. Kommer jag att överleva ett negativt resultat när alla börjar föda sina barn? Tänk om jag går under?

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards