EttVanligtLiv

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av EVL - 26 juli 2011 23:52

 

Nu är tavlan klar. Det är obeskrivligt skönt att ha total kontroll och kunna skapa någonting själv. Ingen kan sätta käppar i hjulet och jag avgör själv hur jag vill ha det. I like!


 


Av EVL - 26 juli 2011 00:22

Idag fattade jag tag i den stora penseln och grundade det blivande barnrummet med vitfärg. Vi har planerat att måla om där inne på semestern men sedan mensen kom den senaste gången verkar E ha tappat orken lite. Han satte därför igång med lite grövre lyfta-bära-svettas-jobb i trädgården. Det är väl hans sätt att hantera allt skulle jag tro. Igentligen är det mitt sätt också, att träna och svettas ut sorgen, men på sista tiden har jag inte orkat engagera mig i träning över huvud taget.


Iallafall så ser barnrummet lite fräschare ut nu än innan. Förut var det inrett med en rosa tapet och träpanel! Har ingen som helst aning om hur de förra ägarna tänkte...Mina planer för morgondagen (läs idag eftersom klockan är över 12) är att köpa färg och fortsätta renoveringen där inne. Det känns bra att det gamla hemska kalla längtansrummet försvinner och börjar sin resa mot att bli vårt barns sovrum, precis som vi börjar förbereda oss på vår resa mot att bli föräldrar genom IVF.

Självklart räknar jag fortfarande ner och är hur glad som helst åt att kunna skriva följande:


Idag är det 29 dagar kvar tills vårt IVF-samtal med TF. Enligt mina beräkningar borde mensen från kommande pergotimekur komma samma dag eller några dagar efter detta. Jag har läst att man i vissa fall kan få börja spraya på mensdag 1 istället för CD21 och hoppas såklart på att få sätta igång så fort som möjligt.

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards