EttVanligtLiv

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av EVL - 28 juli 2011 11:48

I början av veckan har vi (eller snarare E och hans pappa) slitit i två dagar med att lägga om en stor stentrapp som leder upp till vårt hus.  Då jag inte var tvungen att springa några ärenden hjälpte jag till att bära hinkar med sand till och från trappen. Senare på kvällen var det dags för ännu en "härlig" sammankomst vi inte kunde tacka nej till. Barnkalas...


Mot kvällen stoppade min svärmor mig i dörren och frågade om jag tränar mycket fortfarande. Jag sa som det var, att jag inte orkat röra på mig alls på länge och att senast jag försökte fick jag så jädra ont i magen. Sen gick jag, antog att hon märkt att jag gått upp i vikt det senaste året.


När vi äntligen satt i bilen på väg hem från en lång lång kväll frågade jag E om det syns så himla mycket att jag gått upp i vikt. Sa att hans mamma hade påpekat det tidigare. Då kom det fram att svärfar hade pratat om mig och min träning när han och E arbetade med trappan.


Tydligen har svärföräldrarna pratat om vårt problem och kommit på att allt beror på att jag tränar så hårt! Så fort jag åkt iväg på mina ärenden i Måndags hade svärfar klagat över att E tillät mig bära hinkar med sand upp och ner för trappen. Sa att det antagligen är därför vi inte lyckas! Fastän E sagt flera gånger att jag inte tränar hårt längre så lyssnade de inte.


Suck. Blir så less på dessa kommentarer och "goda råd" som vi får hela tiden. Dessutom stör jag mig på att de bara antar att det måste vara MIG det beror på. Det gör det bara ännu jobbigare att åka dit på besök, när jag vet att de ser mig som hindret för att de inte fått några barnbarn från oss än. De har minsann inte frågat E om han badar varmt eller har trånga kalsonger!


Idag är jag inne på min tredje pergotimetablett och som vanligt sover jag som en kratta. Glädjer mig iallafall oerhört åt att det bara är 25 dagar kvar nu!


Ps Cecilia! Svärmor har läst ut boken och den är nu hos mamma. Hon ringde mig igår och pratade så väl om din bok med grötig röst. Alla jag skickat den vidare till tycker att den är helt fantastisk. Bara så att du vet ;)

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards