EttVanligtLiv

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av EVL - 1 augusti 2011 21:29

Jag är så glad att jag började blogga. Det är en ventil som tillåter mig att hålla uppe ett normalt liv, en fasad mot omvärlden men ändå få utlopp för alla känslor som bubblar under ytan. Alla kommentarer jag får är så varma och fulla av omtanke att mitt hjärta blir alldeles varmt. Det finns så många som blivit mina vänner trots att vi aldrig träffats eller talats vid.


Om hjärtat blir varmt av fina kommentarer så riktigt brann det idag då jag hämtade ut ett paket på posten. Fina Candra har skickat en låda till mig och E som verkligen gjorde vår dag. Jag läste det handskrivna brevet i bilen på väg hem från posten och grät länge bakom mina solglasögon. E fick läsa det så fort vi kom hem och även han blev väldigt rörd. Paketet innehåller väldigt många fina genomtänkta gåvor och är till för både bra och dåliga dagar. Candra har skickat med en jättefin illustration som både jag och E ville sätta upp i det blivande barnrummet med det samma. Imorgon åker jag till stan för att handla en ram och sen kommer den att vara det första som sätts upp på den nymålade väggen.


Tack så otroligt mycket fina fina Candra! Både jag och E blev så väldigt rörda och glada över din fina present. Vilken underbar vän och stöd du är, trots att vi aldrig träffats. Tack ALLA mina fina bloggvänner för att ni finns! För att citera Emil Jensen "Ni är inte vackrast i världen, världen är vackrast i er"




E läser det fina brevet.


Det fina paketet.


Den vackra illustrationen.


 

Av EVL - 1 augusti 2011 01:16

Varmt välkommen kära efterlängtade Augusti! Iom detta är det endast 23 dagar kvar tills vårt möte inför IVF:et och månaden då allt ska dra igång är äntligen här! Behöver nog inte beskriva vidare hur skönt det känns.


Här hemma råder det dock delade känslor ang detta med att påbörja IVF. E längtar också såklart... efter att vi ska bli gravida. Inte efter själva behandlingen, den bävar han för. Mycket mer än vad jag gör verkar det som. Jag räknar dagarna och glädjs åt att semestern springer iväg men han vill hålla kvar vid den så länge som möjligt. Tror det beror på att han är rädd för allt som påminner om sjukhus och läkare. Fråga mig inte varför för det tror jag inte att han vet själv. De gånger vi pratar om hur det kommer att bli under till exempel äggplocket har jag påpekat att han säkert kan få lugnande innan han med, men då blir han arg. Antar att han tycker att det hotar hans manlighet.


Varför tror vissa killar att omgivningen förväntar sig att de ska vara och känna på ett speciellt sätt? Jag är mer bekväm med E när han vågar visa sina känslor än när jag vet att han stänger dom inne. Om han tycker att situationen är jobbig och är väldigt rädd inför äggplocket så vill jag såklart att han ska få något lugnande. Inte ser jag honom som mindre manlig för det. Tvärt om. Synd bara att det inte går in hos honom.


Mamma ringde och ville prata ytterligare med mig och Cecilias underbara bok. Hon förundrades över att det fanns så mycket i boken som jag pratat med henne om långt innan jag ens läst den. Att de flesta barnlösa har samma tankar. Hon sa också att hon förstår hur problematisk och jobbig omgivningen kan vara när man går igenom någonting sånt här. Hon skulle nog ha kunnat prata om boken hela natten om hon inte skulle till jobbet imorgon. Vilken otrolig tur att det finns en sån här bok som kan beskriva hur det är på andra sidan staketet, där gräset inte alls är så grönt. Tack igen för en jättebra bok Cecilia! Om ni inte läst Väntrum kan ni köpa den här eller skriva en fin motivering och vinna den här.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards