EttVanligtLiv

Alla inlägg den 1 september 2011

Av EVL - 1 september 2011 12:47

Mitt tvingade lunchmöte gick bra igår men oj vad det drog musten ur mig. Jag tycker mycket om min vän och kollega men det var svårt att hålla alla giftiga och jobbiga tankar borta när hon berättade att de verkligen inte har någonting förberett för barnet. Ingenstans att bo, bara en har jobb, ingen bra bil och hon vet inte om hon får ha kvar jobbet. Jag vill inte vara en sån som missunnar andra att bli med barn, det gör jag inte. Men det svider lite extra när andra får barn utan att ha planerat för det när jag och E väntat i fem år på att få börja...


Jag var helt slut när jag kom tillbaka till kontoret igen. Som tur är kunde jag fylla resten av dagen med inspirerande saker så när kvällen kom var jag tillbaka på banan igen.


Idag är det ÄNTLIGEN September och det innebär två veckor kvar till spraystart. Det närmar sig också ägglossning för redan igår började det ömma kring äggstockarna. Det gör det oftast en vecka innan det är dags. Som vanligt får jag vara försiktig med att anstränga musklerna i magen. Något jag inte tänkte på idag. Idag är nämligen första dagen på min kurs i medicinsk Yoga. Inga jobbiga ställningar och man behöver inte vara vig (perfekt för mig). Det hela går ut på att andas riktigt och meditera genom övningarna. Det var jättehärligt och väldigt rofyllt. Många tankar som sorterades under den timmen. Några tårar som brände bakom ögonlocken också men som tack och lov ldrig hittade ut. 


Nu efteråt är jag öm kring lovmodern. Tänker igen på det TF sa om endometrios men avfärdar det hela tiden eftersom jag inte har några andra symptom. Kanske det ska kännas såhär när man har PCO? 


Hypokondrisk och kontrollfreak som jag är så har jag också fått för mig att kolla upp om det finns några bakterier down there innan IVF:et sätter igång. Jag vet ju innerst inne att allt är lugnt men eftersom jag vill lugna mig själv att våra förutsättningar är de bästa när vi börjar vill jag få det kollat.

Min första tanke var att åka till tant L. Men hon svarar inte som vanligt. Ringer heller inte upp. Antar att hon släppt oss.

Som plan B ringde jag till KK och bad om en tid vilket visade sig vara omöjligt. Åk till vårdcentralen sa dom... men kollar de verkligen riktigt i mikroskop??

Kanske bäst att ta denna fråga med TF istället... men då kan det samtidigt vara för sent att göra något åt det om det skulle vara något fel.


Vet inte hur jag ska göra. Men jag vet att jag är glad åt att det är September. Snälla låt dessa två veckor flyga förbi!

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards