EttVanligtLiv

Alla inlägg den 8 september 2011

Av EVL - 8 september 2011 15:25

Här sitter jag i godan ro på jobbet framför datorn när det plötsligt sparkar till i magen! Det kommer flera korta "sparkar" innifrån som känns jättejättetydligt även om man lägger handen på magen.


Först blev jag paff och tänkte "nu kommer det ut en utomjording som i Alien"... och sen kom jag på... det är ju säkert såhär det känns när bäbisen sparkar i magen.

Då blev jag arg. Jag förstår ju såklart att det är tarmarna som jäklas men det är väl typiskt?! Andra får bli med barn och känna riktiga sparkar, jag får spasmer i tarmen och det är det närmsta jag fått komma the real thing... Orättvist.


Jag vill inte ha nån simulation, jag vill ha äkta vara! Sura uppstötningar, nån som sparkar mig på urinblåsan så att jag kissar på mig, stoooor otymplig mage och uppsvällda ben. Ska det vara så mycket begärt?!

 



Av EVL - 8 september 2011 12:39

Har märkt att vissa sprayar väldigt tidigt på dagen. Spelar det någon roll vilken tid man väljer? Tänkte typ spraya kl 8 och kl 20, är det inte bra? Borde jag ändra till typ 7.30 och 19?


Idag har jag varit på det andra passet medicinsk yoga. Det går ut på långsamma rörelser, stretching och djupandning. Normalt andas man mellan 15-20ggr/minut, men under dessa pass andas jag bara två gånger per minut. Efteråt känner man sig helt utvilad och mör. Jätteskönt och det rekomenderas verkligen!


Under passet påpekade instruktören att vissa övningar *läs rotlås* inte ska göras om man är gravid. Kände mig hyfsat träffad eftersom jag var ensam i ett rum med endast kvinnor över 50. Två gånger påpekade hon detta och det gjorde mig lite ledsen. Jag borde ju vara gravid. Nu tror säkert några av kollegorna som var med mig i rummet att jag ÄR det också eftersom det är företagets sjuksköterska som håller i yogan. Hon har precis utfört allmän hälsokontroll på all personal. hon vet allt. Kände mig väldigt tacksam för att man blundar igenom nästan hela passet så jag slapp titta efter undrande blickar.


Lika många gånger påpekade instruktören också att rotlås är något man får göra efter en förlossning. "För er här inne som fött barn"... Alltså alla förutom jag då... Men det ska det f*n i mej bli ändring på!


 


Av EVL - 8 september 2011 08:01

Wow, det är bara en vecka kvar till spraystart! Har förhoppningar om att veckan bara ska flyga förbi men inser att så inte kommer att vara fallet. E jobbar helg vilket allt som oftast innebär seeeeega minuter under Lördag och Söndag.

Men man får vara positiv. Räknar man inte med idag är det 6 dagar kvar!


Idag går jag för andra gången på medicinsk yoga. Djupandning och fokus det är precis det jag behöver just nu.

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards