EttVanligtLiv

Alla inlägg den 16 september 2011

Av EVL - 16 september 2011 12:39

Nu är kontraktet postat. Ännu en sak att bocka av på listan. Jag har varit så taggad och längtat så mycket efter att få sätta igång med sprayningen att jag har varit helt uppe i det blå. Nu är det spraydag två och jag är redan "van" eller vad man ska säga.

Lugn kanske.


Sprayen har ju inte gett mig några biverkningar (än) och när man tar det känns det bara som att ta en vänlig nässpray vid förkylning. Det enda som skiljer lite är att det rinner medicin med en äcklig bismak ett tag i halsen.


Kanske kan jag tacka den medicinska yogan lite för hur avslappnad jag känner mig just nu. Den handlar ju bara om att andas djupt och stretcha mjukt. Mot början och slutet ligger man bara rakt upp och ner på ett mjukt underlag och mediterar.

E har sovit jättejättedåligt i flera veckor. Mycket beroende på allt prat och förberedelser för IVF men också för jobbet. Igår fick jag honom för första gången att verkligen prova på yoga med mig hemma. Sähär såg det ut hos oss igårkväll:


Jag och E sitter i yogaställning på våra täcken i hallen. Runtomkring oss har jag tänt levande ljus och Spotify spottar ur sig lugn avslappningsmusik. Vi andas djupt och lugnt tillsammans och E går efter lite protest med på att göra alla övningarna. På slutet tog jag fram massageoljor och masserade honom länge tills han nästan somnade. Då släckte jag alla ljus i hela huset och följde honom till sängen. Han somnade direkt :)


För första gången på riktigt länge sov vi bra en hel natt. Visst, lugnet och avslappningen var inte "riktig" utan skapad av meditation och djupandining... men det var skönt att för en gångs skull känna sig tillfreds och avslappnad inför natten. Jag kände mig som innan vi försökte bli med barn. Hade helt glömt bort hur tillfreds och avslappnad man igentligen ska vara. Hoppas så innerligt att vi nu har påbörjat resan mot att få vara som vanligt igen. Som vanligt men med barn.

Ett ännu bättre liv.

 


Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards