EttVanligtLiv

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av EVL - 12 oktober 2011 20:08

Kix skämtade om att jag var som en narkoman för några inlägg sedan när jag visade bilder på den första sprutan. Jag skrattade gott åt det men vet ni vad, det stämmer kanske ganska väl... Detta hade ju lika gärna kunnat vara en beskrivning av en person beroende av droger:


Det ligger nålar och sprutor överallt. Det enda jag tänker på och det enda som gör mig glad är nästa spruta. Magen och armvecken är fulla av nålhål och blåmärken som jag döljer för mina kollegor och vänner. Utåt ser jag kanske ut som vanligt men på insidan är det kaos. Mitt humör går ut över andra. Det är jobbigt för andra att behöva ta itu med mina problem och oftast låtsas man som om de inte finns. Nästan ingen vågar fråga hur jag mår. Väldigt få erkänner att de varit med om samma sak.


Jag måste smyga iväg till doktorer och ofta har jag dragit mig iväg till något hörn eller ensamt rum för att ta en spruta. Hemmet och vårt förhållande blir lidande av min situation. All vaken tid spenderas åt mitt "beroende". Jag har hamnat i en spiral och ingen vet när/om/hur jag kommer ur den. Ekonomin blir lidande och min vikt går upp och ner.


Likt eller hur?

 

Av EVL - 12 oktober 2011 13:56

Igår tog jag den nya dosen, 225 enheter Menopur. Om jag tyckte att jag kände av magen innan så var detta som att sätta äggstockarna i snurrning. Jag låg ju bara i soffan hela kvällen och konstant liksom surrade det från den nedre delen av magen.  Det sved också väldigt när vätskan sprutades in. Kändes som om jag satt där en evighet och tryckte in allting...


Idag känns det ungefär som en ägglossning. Lite ömt, svullet och "surrande". Ibland hugger det till. Blodprov nr 2 är taget imorse iaf. Både mamma och Alf satt så fint och väntade i bilen.


Jag börjar bli så nervös nu att jag inte ens kan skriva ett meningsfullt och sammanhängande inlägg. Hoppas som bara den att morgondagens VUL visar på många ägg och lugnar ner mig lite. Såhär kan man ju inte gå runt. Som en fiolsträng.


Nu ska jag gå på toa och spela snake på telefonen. Då går tiden lite snabbare till eftermiddagsfikat. Har än en gång gett mig själv googleförbud. Tror ni jag följer det?
Njää

 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards