EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Fan

Av EVL - 31 oktober 2011 12:29

Detta kommer aldrig att gå. Det gör för ont. :(

 
 
Min längtan

Min längtan

31 oktober 2011 12:58

GE INTE UPP!
Vid mina tidigare graviditeter så gjorde det faktiskt lika ont som mensvärk, om inte mer.
GE INTE UPP, lova mig det!

Största kramen!

http://minlangtan.bloggplatsen.se

EVL

31 oktober 2011 13:06

Jag ska försöka vännen men det är väldigt väldigt svårt.

Stor kram tillbaka!

 
Ingen bild

http://ochsenkommerfamilj.blogspot.com/

31 oktober 2011 13:10

Hej,

Tänk inte så! De gånger jag varit gravid har det känts jättemycket. Ända tills det gått åt skogen och jag fått missfall (varje gång), då har det plötsligt inte känts något alls längre. För mig har det blivit ett säkert tecken att när det känns i magen, för då händer det massor med bra saker där. Keep the faith!

EVL

1 november 2011 09:00

Hej, tack så mycket för dina ord!

 
jenny_maria

jenny_maria

31 oktober 2011 15:11

Alltså jag vet att jag är helt tvärtemot hela bloggvärlden när det gäller att testa men när man är så himla orolig som du är just nu är det inte bättre att faktiskt ta tester på morgonen. Det är ännu tidigt så förbered dig på ett minus, men det kan lika gärna visa plus. På onsdag är testerna till 99% säkra (i din cykel som du är i nu alltså) Istället för att gå och våndas och undra och må så dåligt som du gör ända till söndag. Du kan ju inte påverka resultatet hur du än gör, men du kan påverka hur du mår. Jag har tyckt att det varit bättre att veta än att gå och undra och börja hoppas alldeles för mycket. Eller att slängas mellan hopp och förtvivlan.

http://langtaneftersammanhang.blogspot.com

EVL

1 november 2011 08:59

usch jag är så himla nervös och allergisk för det här med att testa så jag hade nog kräkts och svimmat innan jag smygtestar. Men jag håller med, det hade kännts lite bättre att kunna vara beredd. Tyvärr vågar jag inte :(

 
Medan Du Finns

Medan Du Finns

31 oktober 2011 15:25

Har försökt kommentera några gånger men det har funkat dåligt - nu försöker jag igen.
Jag har ju inte blivit gravid sex gånger och blivit gravid två gånger. Det har känts exakt likadant varje gång, men det har kommit blod ungefär samma dag de gånger jag misslyckats - men gör det det kan det ha gått vägen ändå, för någon annan (jag verkar vara konsekvent men vi är alla olika och det är olika från gång till gång).
Så: oroa dig inte. Dina andra symptom med jättegravidmagen känner jag väl igen. Helt normalt, tyvärr.
Om jag vetat vad jag vet i dag skulle jag haft ett mer långsiktigt fokus. De flesta lyckas inte första gången - men de flesta lyckas efter tre gånger. Ni har ju fått hysteriskt bra resultat med alla blastocyster! Jag skrev ju någon gång om en kliniks resultat som visade att 98% av dem med goda förutsättningar lyckades - efter upp till nio försök. Jag tyckte att det var absolut värst att misslyckas första gången, och jag önskar ingen den tråkiga, envisa, jobbiga resa jag har gjort - men jag tror att man kanske kan må lite bättre själv om man inser att sannolikheten att man har jättetur och lyckas på första försöket är betydligt lägre än sannolikheten att ni kommer att ha lyckats inom, säg, ett år. Och i slutänden spelar det där året ingen roll, även om det såklart är roligare om det är lätt.
Jag håller ändå grym-mycket tummar för att det går vägen nu!

http://medandufinns.wordpress.com

EVL

1 november 2011 08:58

Tack fina, jag försöker intala mig själv att det ska fungera någon gång. Tyvärr så är jag så himla pessimistisk så det känns oftast som om det är omöjligt. Att lägga fokus längre fram i tiden är absolut bra för oss. Det är alla familjemedlemmar som föder barn runt om oss just nu som gör att det känns så fruktansvärt om vi skulle behöva vänta så länge till.

Tack för dina tummar vännen!!

 
M

M

31 oktober 2011 15:49

Kram på dig!

http://bortomlangtan.blogspot.com

EVL

1 november 2011 08:54

Tack

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

31 oktober 2011 16:26

Skickar massa styrkekramar det är inte kört än, förstår att du är ledsen det är så sjukt jobbigt att oroa sig och inte veta.....
Men som sagt håll ut och försök tänka positivt!!!

Kramar

http://www.solensstralar.blogspot.com

EVL

1 november 2011 08:54

Tack vännen, jag ska försöka allt jag kan. Önskar att jag kunde vara lika positiv som du är

 
Isabel

Isabel

31 oktober 2011 16:39

här kommer det en massa kramar och en påse muffins, om än så bara genom en kommentar i bloggen. hoppas, tänker och önskar för er.

puss

http://www.minelvie.blogg.se

EVL

1 november 2011 08:53

:) Tack fina du

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

31 oktober 2011 17:07

Vännen. Känner så med dig och önskar att jag kunde blåsa känslan av hopplöshet all världens väg. Hoppas innerligt åt dig och skickar sommarvarma styrkekramar.

http://cecilia.ekhemmanet.se

EVL

1 november 2011 08:53

Tack fina vän

 
Anna

Anna

31 oktober 2011 17:56

Ingen fara på taket, det kan göra riktigt ont.

http://www.enmammawannabe.bogspot.com

EVL

1 november 2011 08:52

Skönt att höra Anna, tack!
Kram

 
Elle

Elle

31 oktober 2011 18:14

Sänder massa positiva tankar till dig! Men jag vet hur svårt det är att hålla hoppet uppe.

Kram!

http://www.oforklarligtbarnlosa.blogspot.com

EVL

1 november 2011 08:52

Tack fina!
Kramar!!

 
Morgonpigga Evelina

Morgonpigga Evelina

31 oktober 2011 20:23

Jag hoppas på er! Ni kommer att få barn förr eller senare. Det kan faktiskt bli redan nu. Hoppas! Kram

http://morgonpigg.nu

EVL

1 november 2011 08:50

Tack fina du! Tack för att du hoppas.
Kram!

 
Ingen bild

Mrs L

1 november 2011 10:24

Du fixar detta!!!!! Våga inte ge upp!! Vi ska ju bli mammor!

STÖRSTA KRAMEN

EVL

1 november 2011 16:49

Tack vännen, jag ger aldrig upp. Men just denna gången känns det nästan kört. Men jag ska försöka vara positiv.

Största kramen tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards