EttVanligtLiv

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Vecka 8 (7+2) börja bygga tidsmaskin

Av EVL - 25 november 2011 08:47

Tack tack tack för alla lugnande svar! Tyvärr hann jag inte läsa några av dom innan det var dags att bege sig till middagen men någon gång på kvällen ringde jag E och så fick han sätta sig vid datorn och läsa upp det ni skrivit :)


Hela kvällen var lyckad ändå, trots en viss oro. Tyvärr så serverades det nykokta rödbetor till köttet (!!!) så jag var ju tvungen att ställa in mig mentalt på att kanske behöva kissa rött också, haha. Det är så otroligt skönt att vara nykter på sånna här tillställningar. Jag har absolut inga som helst problem med att avstå att äta eller dricka vissa saker som kan påverka barnet negativ. Det enda som jag trånade efter var mögelosten de åt till glöggen och pepparkakorna.


Idag är det sista arbetsdagen på denna veckan och jag räknar stenhårt med att helgen kommer att gå fort. Det är bara tre dagar (jag räknar inte med idag) kvar till VUL. Om jag kunde skulle jag bygga en tidsmaskin för att transportera mig själv till Tisdag 8,40. Men det går ju såklart inte... men kanske ska jag ändå försöka, för tänkt vad tiden skulle gå fort om jag grottar ner mig i ett sådant projekt! :)


 




 
 
Bortom längtan

Bortom längtan

25 november 2011 11:05

Ja, bygg en tidsmaskin! Då hoppar jag in också och åker en vecka framåt! :) Trevlig helg! Kram!

http://bortomlangtan.blogspot.com

EVL

25 november 2011 12:37

Ja du får gärna följa med! :)
Trevlig helg på dig med.
Kram!

 
Orättvisan.

Orättvisan.

25 november 2011 13:07

Oh well, jag har en hemsk jobbhelg framför mig med jobb fre-lör-sön i kombo med foglossning men nu insåg jag att den kan vara till för något bra trots allt: Det kommer gå snabbare för mig fram till ditt VUL! Tji ho! :) Kramar! <3

http://www.orattvisan.blogg.se

EVL

25 november 2011 16:00

Men åh, gullig du är! Hoppas det går bra att jobba trots helg.

Kramar

 
Ett plus ett blir vadå?

Ett plus ett blir vadå?

25 november 2011 13:49

Om du lyckas med tidsmaskinprojektet så hänger jag gärna med också! Jag kan knappt vänta tills mitt nästa VUL på torsdag nästa vecka. Hoppas du får en riktigt skön helg och kan ta det lugn och slippa mer oro. Vipps är det tisdag ska du se! :)

http://ettplusettblir.blogspot.com

EVL

25 november 2011 16:00

:) ok härligt, jag meddelar när jag byggt klart den ;) Förstår att du också bara vill snabbspola

 
Milla

Milla

25 november 2011 15:01

Åååh, mögelosten ja! Håller med dig! *dreggel*

http://millablom.blogspot.com

EVL

25 november 2011 15:59

Mmm ja på pepparkaka! Gott!

 
Tea

Tea

25 november 2011 21:30

Snart är det tisdag ;)

http://langrean9manader.blogspot.com

EVL

26 november 2011 11:44

Jaaa :) Längtar

 
Kix

Kix

25 november 2011 23:06

Kissar man rött om man äter rödbetor alltså?

http://kix.bloggplatsen.se

EVL

26 november 2011 11:43

Ja absolut det kan man göra. Ser riktigt läskigt ut :S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EVL - 10 februari 2022 15:51


Jag gick tre dagar över tiden med de andra barnen så jag var nog inställd på att gå över även denna gång. Fastän kroppen testat mig lite då och då i flera veckor innan bf. Jag sa rätt ofta "Nä den här bäbisen kommer att komma tidigare" men bf närmade...

Av EVL - 15 december 2021 19:53

Precis som när jag var höggravid med Elvis så kände jag mig aldrig riktigt färdig med att vara gravid. Jag ville hålla kvar vid tiden så mycket som det bara gick och hade nästan ångest över att det snart skulle vara över. Visst var det jobbigt. Det v...

Av EVL - 15 november 2021 09:18

Jag vaknar till på morgonen av att E ska gå upp. Upptäcker att Elvis ligger vid mina fötter och hans varma små ben trycker sig mot min rygg. Han är 6, snart 7, men kommer ändå alltid in till antingen oss eller A-V under natten. Måste känna någons vär...

Av EVL - 2 november 2021 11:34

Men HEJ! Har gått en hel graviditet snart utan att skriva ner ett jota. Har också haft ångest över det men med två andra barn och en badrumsrenovering som visade sig ta över halva huset så har inte tiden funnits.   Sommaren kom och gick och magen...

Av EVL - 4 maj 2021 16:00

Vecka 12 och livet känns lättare att leva. Jag är lite piggare och mår inte lika galet illa hela tiden. När jag ligger ner känner jag livmodern ungefär 5 cm ovanför blygdbenet. När jag är kissnödig på morgonen trycker livmodern upp urinblåsan eller...

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards