EttVanligtLiv

Alla inlägg den 2 december 2011

Av EVL - 2 december 2011 11:20

Åh vad glad jag blev när jag gick in i M´s blogg och fick se att de äntligen plussat! Så fantastiskt!

Stort stort grattis till er!!

Av EVL - 2 december 2011 08:16

Vi var nervösa hela dagen och självklart segade den sig fram som den gör när man längtar efter något. Runt klockan 19 samlades vi hos E´s lillasyster för att titta på hennes nyfödda lilla dotter. Vi lämnade ett paket med en mjuk Alfonsdocka och en gosig filt. Hon var verkligen jätteliten och otroligt söt. Tror att det blev lite mer verkligt för både mig och E att vi faktiskt väntar på en egen liten liten minimänniska!


När vi kom hem till svärföräldrarnas hus försökte vi få till det så att vi skulle fika allra först. Det gick ju nästan inte att hålla sig längre. E skulle få äran att säga det eftersom det är hans föräldrar och han var nog nervös för han satt väldigt länge och samlade mod. Tillsist började han äntligen prata.


E -"Var ni och tittade på lilla B i Tisdags?"

Svärmor - "Jaa, hon var så fin"

E- "Vi var också och tittade på en bäbis i Tisdags"

Svärmor - "Jaha... vilken då?"

E - "Vår egen"


.... Paus. Svärmor ser ut som ett frågetecken i en halv sekund och E´s andra syster som också sitter med i soffan utropar "åh!!"

Svärmor - "Men herregud är det sannt!?"

E -"Ja!"

Svärfar - "VA, ska ni ha en bäbis?!"

E -"Ja!"

Svärmor börjar gråta - "åh herregud jag är så glad för er skull. Och för våran"


Svärmor ställde sig upp och gav oss varsin hård kram. Jag kunder inte sluta le men fick samtidigt kämpa för att hålla tårarna tillbaka men det hjälpte nog att jag var så himla nervös. Kommer igentligen inte ihåg hela händelsen så jätteklart. Bra att jag skriver ner det nu :)


Svärfar satt mest bara i soffan och log. Han började genast fantisera om att han måste köpa en större motorbåt för alla barnbarn och hur stora godispåsar de behöver köpa till helgerna. E´s familj är väldigt liten och ingen önskar nog mer att den ska växa än just svärfar.


E´s syster sa att hon kännt det på sig men svärmor och svärfar hade absolut ingen aning. De antog att vi inte ville prata om det eftersom vi var så less på att det aldrig fungerade. De hade försökt gett oss lite andrum och hade inte vågat fråga någonting. Efter att de första tårarna lagt sig på svärmor frågade hon när vi ska ha. Jag svarade 11:e Juli och hämtade bilden på lilla pyret som de skulle få. När jag berättade att vi fick ett så tidigt ultraljud pga att vi gjort IVF förstod jag att de inte fattat att det var på det sättet vi lyckats. Tydligen hade vi gjort ett bra jobb med att dölja att vi hunnit åka ner till Falun två ggr. E´s syster frågade om det hade gjort ont och jag och E fick skryta en stund om hela upplevelsen. Vi vill gärna att de ska förstå att vi är väldigt stolta över hur vårt pyre blev till. Alla blev väldigt glada av att höra att vi har fyra st till i frysen. Svärfar utropade högt "Men vad bra, då kan ni få fem barn!"


Vilken känsla det var att berätta. Obeskrivbart. Samtidigt kändes det som om vi satt och hittade på allt. Skönt att vi hade med oss bilden som kunde bevisa det, både för dom och för oss.


Ikväll berättar jag för pappa och sen är nyheten ute. Den har gått som en löpeld genom hela släkten på andra vägar redan (läs mamma) så nu vet nog alla.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards