EttVanligtLiv

Alla inlägg den 13 december 2011

Av EVL - 13 december 2011 13:19

På lunchen idag tog jag bilen för att komma iväg från jobbet och stressen ett tag. Min närmsta kollega är pappaledig och har lämnat mig åt mitt öde. Nu är jag ansvarig för flera stora projekt och samtidigt ska jag delegera ut jobb till tre konsulter, alla mycket äldre än vad jag är. Ibland går jag på toaletten en extra gång bara för att få sitta i lugn och ro och bara andas ut. Jag tycker om utmaningar och det känns bra att jag verkligen klarar av jobbet men samtidigt hade jag gärna bara latat mig och kanske gått och lagt mig en stund på eftermiddagen. Det går tyvärr inte nu så jag får krascha i soffan istället på kvällarna.


Pausen på Birsta var iallafall precis vad jag behövde. En kort stund vågade jag mig in på Kappahls barnavdelning där jag hemskt gärna skulle ha velat köpa denna:



Avdelningen var full av mammalediga tjejgäng med stora barnvagnar och jag kände mig  malplacerad. Väldigt snabbt tog jag en runda och liksom sneglade på alla fina bäbiskläderna men jag vågade inte stanna och känna och drömma sådär som jag ville. Det blev en kort visit och ingen overall blev köpt. Blir nog till att hålla sig till näthandel ett tag framöver om vi vill köpa något till barnet. Jag och E har funderat lite försiktigt på mellandagsrean men det känns fortfarande lite tidigt. Å andra sidan har vi gått 12 fulla veckor då... men jag vet inte. Vissa saker känns som om att utmana ödet. Vi får se vad som känns rätt då. 


Idag är det sista dagen på vecka 10 och jag försöker släppa oron mer och mer för varje dag. Innan vi vet ordet av är det jul och nyår vilket innebär att det då bara är en vecka kvar till inskrivning och två veckor kvar till vårt andra VUL. För att vara exakt 28 dagar till VUL och 21 dagar till inskrivning :)


Idag och ikväll skickar jag extra många tankar och kramar till Mrs L och hennes F. Jag önskar er ett stort fint plus imorgon!


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards