EttVanligtLiv

Alla inlägg den 15 december 2011

Av EVL - 15 december 2011 08:34

Sen jag blev gravid har jag väldigt ofta haft livliga och märkliga drömmar. Dvs under de nätter då jag verkligen sover för det är inte alltid kroppen tillåter det trots en väldig trötthet. Inatt drömde jag att jag var på studiebesök på något slags sjukhus och hittade där en liten liten nyfödd bäbis med ljust fint hår. Han låg på mitt bröst och jag kände en stor närhet till honom. Han var sjuk och hade ett onormalt stort huvud och bred nacke. Från näsan gick det slangar. Han var inte vårt barn men jag ville så gärna ta hand om honom för han var så hjälplös och det kändes liksom rätt att ha en liten liten bäbis tryckt mot bröstet.


I nästa stund var jag hemma i huset framför tv:n. Svärföräldrarna hade precis kommit på besök och ropade på mig från hallen. Trots att jag var gravid även i drömmen stod jag där i mörkret och skyndade mig att sticka in en Ovitrellespruta i magen. Tror det hade något att göra med den lilla sjuka bäbisen jag drömde om innan. Att vi ville adoptera honom och då var man tvungen att smyga med sprutor...


När jag vaknade tänkte jag direkt att det var en mardröm och avfärdade den. Sen blev jag rädd att det ska vara något fel på vår bäbis i magen! Kanske hör det ihop med att jag funderat på det här med KUB-test på sistone. Då har det varit för att få ett extra ultraljud och en koll mer än att jag är orolig att något inte ska stå rätt till... Nu blev jag faktiskt lite rädd. Jag drömmer aldrig sanndrömmar och barnet i drömmen var inte våran men ändå... tänk om.

Usch, nej jag ska inte tänka så något mer. Undrar varför mina drömmar inte kan samarbeta mer med mig? Innan och efter vi plussade drömde jag om blod och under alla år av behandlingar fick jag inte en enda dröm om att vi skulle lyckas. Det måste ju betyda att jag inte ska oroa mig över att något ska vara på tok med vårt lilla pyre...


Jag påminner fortfarande mig själv flera gånger om dagen att vi verkligen är gravida. Ibland går jag på toaletten bara för att få titta och känna på magen. Ibland sneglar jag lite på barnkläder eller inredning till barnrummet. Undrar när det verkligen går in på riktigt. Vissa säger att det blir verkligt när man får upp bäbisen på bröstet. Isåfall får jag nog fortsätta påminna mig själv ett bra tag till :) 209 dagar kvar till BF. 26 dagar till VUl och 19 dagar till inskrivning


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards