EttVanligtLiv

Alla inlägg den 19 december 2011

Av EVL - 19 december 2011 20:29

Vecka 5 - Någon dag innan testdagen. Undrade om det bodde någon där eller inte.

 


Vecka 6

 


Vecka 7

 


Vecka 8

 


Vecka 9

 


Vecka 10

 


Vecka 11

 



 

Av EVL - 19 december 2011 20:25

Nu finns det magbilder i en egen flik. Bilderna är tagna på kvällen då magen är som störst. På morgonen är den något plattare.


Idag har jag invigt mina första gravidmjukisar. Trodde aldrig att det skulle vara härligt att ha något som går över nästan hela magen men nu vill jag inte ta av dom mer. Tänk om man fick gå med dom på jobbet! Vilken dröm.


 

Av EVL - 19 december 2011 09:01

Sen någon vecka innan vi visste att vi är gravida har jag drömt skumma, hemska, intensiva och konstiga mardrömmar. Ofta vaknar jag och känner mig snurrig, illamående och irriterad. Men det händer också ibland att jag drömmer om något riktigt riktigt hemskt. Inatt drömde jag att jag började blöda, eller att det började komma rosa flytningar. Jag vaknade med ett ryck och kände mig äckelmagad av bilden som fortfarande fanns kvar av hur det hade sett ut i drömmen. Hela dagen kan ju bli förstörd bara pga en liten dum dröm. Det gäller ju också att inte tillåta kroppen att somna om direkt för då kan man kastas tillbaka. Så jag kämpade ett tag med att hålla ögonen öppna.


Klockan var nog runt tre och efter att jag gått på toaletten hade jag istället svårt att somna om. Då började jag tänka på att kring vecka 11 kan många känna livmodern som sticker upp en bit ovanför bäckenbenet. Eftersom magen är som en ballong på kvällen är morgonen den enda tiden på dagen då jag har en chans att klämma och känna lite. Så jag låg där och kände efter, men det gick inte att känna någonting. Då blev jag lite orolig för det också :/


Nu såhär på morgonen när känslan av den dumma drömmen gått över så är jag väldigt tacksam över att brösten iallafall gör ont. Att jag är trött är ju inte konstigt med tanke på hur jag sover. Illamåendet kan man förklara med at det är Måndag och jobbet står mig upp i halsen ;)


Någon som visat sig vara en oändlig källa till lugn är min lillasyster M, som väntar sitt andra barn i Januari. Hon är på något sätt så otroligt jordnära och samlad när det gäller graviditeten och små barn. Då andra skulle få panik, om barnet skriker nonstop eller om det sätter i halsen, är hon lugnet själv. Jag blir så stolt av att se henne som den fantastiska mamma hon har blivit. Från att ha varit strulig och tagit dagen som den kommer är hon nu supermom som alltid tänker steget före.  Nu kan jag som storasyster vända mig till henne med alla frågor jag har och jag blir alltid lugnad. Det bästa är att det inte gör ont i hjärtat att hon kommit så mycket längre än vad vi har. Förr kunde det vara otroligt jobbigt. Nu är hon mitt lugn <3 


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards