EttVanligtLiv

Alla inlägg den 21 december 2011

Av EVL - 21 december 2011 10:58

Idag vaknade vi till en ny vecka. Vecka 12 (11+0). Det känns härligt att det närmar sig veckan då de flesta pustar ut något. Även fast många gynekologer inklusive TF säger att risken för missfall minskar efter att man sett hjärtat slå i vecka 8-9. Undrar om man någonsin kan slappna av? När slutar man tillexempel analysera papperet på toa? När får man inte längre panik över minsta lilla magknip?


Jag är så oerhört tråkig nuförtiden. Allt bara handlar om jobbet och när jag kan gå hem och lägga mig framför tv:n. Jag är oftast väldigt trött och lite äckelmagad på kvällen så ingenting känns spännande förutom att ligga under en filt i mina stora mjukisbyxor. På dagen mår jag bättre men är fortfarande trött och brösten är fortfarande ömma som blåmärken när jag har på mig bh:n. Kanske inte världens sexigaste och trevligaste person just nu alltså men E verkar stå ut :) Det är ju för en god sak. Skulle inte ändra på något för allt i världen!


Julen har blivit väldigt mycket lidande detta år och det finns inte en julsak framtagen än. Vi har iofs en röd vägg i vardagsrummet men den är alltid röd så jag räknar inte med den :) Som en effekt av min lathet kommer jag att stå och lägga in sill och koka senap dagen före Jul. Tack och lov har jobbet släppt hem mig hela Fredagen så att jag hinner med mig om jag stressar lite.


Angående att göra om bloggens första del till en bok så har jag tittat på bloggtillbok.se men inte riktigt gillat att man är så låst till deras design. Jag har därför beslutat att göra den själv. Det går minst lika bra om man har tillgång till InDesign eller liknande verktyg. Nu kan jag lägga in fler bilder och kanske till och med revidera vissa inlägg som skulle vara för magstarka för familjen att läsa. Boken kommer att vara till för mig och E som ett minne men det finns nog några stycken i släkten som skulle vilja/behöva läsa den.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards