EttVanligtLiv

Alla inlägg den 27 december 2011

Av EVL - 27 december 2011 11:40

Imorgon går vi in i vecka 13 vilket innebär 12 fulla veckor. Det går inte att beskriva hur magiskt det är, bara att få skriva det. Eftersom jag vill göra om bloggen till en bok sitter jag ofta och läser igenom gamla inlägg och kastas då på en gång tillbaka till gamla tankar och känslor. För att inte bli alldeles för ledsen tar jag det i omgångar och försöker påminna mig själv om att det faktiskt bor någon i magen nu. Men det är ju faktiskt otroligt svårt att få in!

Innan vi gick på julledighet på jobbet smög min chef fram till mig och viskade glatt att det börjar synas på magen. Tänk vad magiskt det blir när jag kan visa upp den utan att maskera eventuell bula med stora tröjor och koftor. Efter nästa ultraljud kanske det blir lättare. Då kanske jag tillochmed vågar mig på att sätta in en ticker <3


Det känns konstigt att andra snart kommer att kunna se att jag är gravid. Hitills är det ju bara jag som känt förändringarna, mest på insidan. Natten till igår märkte jag att jag nuförtiden inte längre känner när jag är kissnödig. Urinblåsan måste ha flyttat sig eller så ligger något ivägen. Jag vaknar som vanligt på morgonkvisten, men istället för kissnödigheten känner jag istället bara ett obehag som om det är något jag måste göra innan jag somnar om. Det är omöjligt att somna om. När jag trycker på magen känner jag ingenting men så fort jag sätter mig på toaletten kan jag kissa hur mycket som helst. Lite skumt men samtidigt ett tecken på att saker och ting fortsätter växa där inne :)


Julen har varit lugn och spenderats med mestadels E´s släkt. Allt kretsar såklart kring det nyfödda barnbarnet men då och då får även vi lite uppmärksamhet. Då det delades ut paket på kvällen fick vi en smällkaramell av min systerson innehållande en liten body och texten "Till kusin-vitamin som jag ska lära allt jag kan". E´s mamma som agerade tomte utbrast "åh det var tidigt"... vilket gjorde mig lite irriterad. Senare visade det sig dock att svärmor och svärfar gett oss en "mitt första år-bok" i julklapp. Lite dubbelt kanske :)


Nu börjar alla vänner föda sina barn och både jag och E kan med den största tacksamhet konstatera att gåvan vi fått skonat oss från en riktigt fruktansvärd tid. Det var ovant att sitta på julafton och för en gångs skull känna hopp och glägje istället för sorg. Varje dag känner jag att det växer där inne i magen och det är den absolut bästa känslan i världen. Trots att molvärken ofta kan göra mig väldigt rädd. Både jag och E försöker ändå ha tillit till den lilla i magen.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards