EttVanligtLiv

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av EVL - 5 januari 2012 06:21

Ok så min kollega planerar att komma tillbaka till jobbet idag. Fine, det kan jag inte göra något åt trots att det är väldigt oansvarigt av henne. Ett tag funderade jag faktiskt på att inte komma till jobbet överhuvudtaget men jag bestämde mig för att det var liite för extremt just nu. Istället jobbade jag över en timme igår och komponerade ett väldigt detaljerat mejl med flera arbetsuppgifter till henne som gör så att hon inte behöver komma in på mitt rum för att fråga om något. Jag förklarade också att jag är så rädd för att smittas att jag håller mig lite ifrån henne idag. Hoppas hon respekterar det!


På kvällen städade jag hela huset med klorin och tvättmedel samt bytte sängkläder så att det känns fräscht iallafall hemma. Nu sitter jag på jobbet och ska jobba från kl 6 (!) till 14 med stängd dörr. Hoppas de andra respekterar det. Det är faktiskt inte bara för att jag är rädd att smittas av något utan också för att jag får så mycket mer gjort när jag får vara ifred lite.


Jag kan tänka mig att kollegan kommer att se att dörren är stängd och rycka upp den så fort hon kommer hit, för hon är lite sånn. Vad jag gör då vet jag inte. Antagligen påminner henne om att hålla sig borta. Det är väl inte för mycket begärt? Hon sa ju själv att hon också är rädd för att kräkas.



On a more happy note så tog vi  en ny magbild igår och jag fick posera fram och tillbaka framför E i mina nya gravidkläder. Det blir mycket snyggare och mindre uppenbart om man slutar att försöka gömma magen i jeans som ändå hålls ihop av hårsnoddar. Undrar bara när vi måste komma ut till folk på jobbet. Magen är ganska liten under förmiddagen för att sedan växa på sig rejält till kvällen. Kan nog gå ett bra tag till innan det uppdagas. Men samtidigt vill man ju att alla ska veta :). Idag är det andra dagen på vecka 14 (13+1). Om inte mindre än fem dagar får vi se vårt mirakel igen. nervöst men förhoppningsvis sååå underbart. Då kommer det ju att vara en liten bäbis med alla delar på rätt ställen.



   

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards