EttVanligtLiv

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av EVL - 9 januari 2012 15:31

Vi gör ju ett VUL imorgon hos TF. Kan man även be om att få höra hjärtsljuden när vi ändå är där? Har han sådan utrustning? Det vore ju fantastiskt om man fick den möjligheten. Funderar också på hur stor bäbisen ska vara i den veckan jag befinner mig i. Kommer att vara i 13+6 imorgon alltså dagen innan vecka 15. Någon med erfarenhet som kan upplysa? :)


 

Av EVL - 9 januari 2012 10:57

Här bara väntar och väntar vi på vårt VUL. Går inte att koncentrera sig på något annat, speciellt inte ett innehållsrikt blogginlägg. Snor därför en lista som cirkulerar.


2011


1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag och E gjorde vårt första IVF, såg vårt första positiva graviditetstest, såg ett tickande hjärta på vul och var gravid de tre sista månaderna på året.


2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har aldrig några nyårslöften eftersom jag vet att jag kommer få svårt att hålla dom. (Typ sluta äta godis, yeah right!)


3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja flera stycken.


 4. Dog någon som stod dig nära?
Min morfars syster gick bort. Vi träffades inte så ofta men på något sätt kändes det som att mista en del av morfar igen. Hoppas att de är tillsammans i himlen nu.


5.Vilka länder besökte du?
Bara Sverige för mig 2011!


6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Jag vill föda vårt fina välskapta barn 2012. Vill också uppleva ett år smockat av endast glädje!


7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Den 19:e Oktober hade vi äggplock, 24:e sattes en perfekt blastocyst tillbaka i mig och den 6:e November testade vi positivt. Det är datum jag aldrig någonsin kommer att glömma.



8. Vad var din största framgång 2011?
Den största framgången 2011 var nog att ta sig igenom 2011. Den största gåvan var att få bli gravid.


9. Största misstaget?
Kan inte komma på något. Kanske har jag skött mig, kanske har jag bara förträngt ;)


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ingenting bortsett från de obligatoriska jätteförkylningarna jag alltid får på hösten och våren.


11. Bästa köpet?
Låter ju hemskt att kalla det för ett köp men definitivt graviditetsgarantin i Falun.


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hormonstimuleringar, resor till kliniker, ivfbehandlingen.


13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Vårt positiva graviditetstest, det tickande lilla hjärtat på VUL och att få berätta för släkten.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Hittade Låten "Home" med Edward Sharp & The Magnetic Zeros på en blogg och den har följt mig och E genom hela året och alla behandlingar. Älskar den låten. Den påminner mig om att man ska ta tillvara på att man iaf har varandra och kärleken. Tillsammans klarar man allt.

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag började året ledsnare än någonsin. De tre sista månaderna var jag lyckligare än någonsin.


16. Vad önskar du att du gjort mer?
Försökt sysselsätta mig mer och varit mer glad åt min systers och mina vänners graviditeter som jag fick reda på i början av året.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ältat och våndats.


18. Hur tillbringade du julen 2011?
Hemma hos E´s familj och sedan hos min moster.


19. Blev du kär i år?
Ja absolut, både i pyret i magen och i E... mer och mer för varje dag.


20. Favoritprogram på TV?
Greys Anatomy... Kommer inte på fler. Det blev mest film tillsammans med E.


21. Bästa boken du läst i år?
Väntrum av Cecilia Ekhem.


22. Största musikaliska upptäckten?
Kommer inte på någonting.


23. Något du önskade dig och fick?
Ett barn i magen!


24. Något du önskade dig men inte fick?
Nej, faktiskt inte för första gången på hur länge som helst.


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag höll kalas hemma eftersom jag kände mig tvingad. Ville gråta hela tiden och det blev inte bättre av att jag blev påmind om att mamma och pappa redan hade barn i min ålder.


26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om alla fina bloggvänner plussar skulle året varit kanon!


27.Vad fick dig att må bra?
E, utan han inget jag.


28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.


29. Vem saknade du?
Min mamma som åkte till Kina över Jul och Nyår.


30. De bästa nya människorna du träffade?
Alla fina bloggerskor från bloggträffen i Höstas. (Även fast jag kände några av er redan innan 2011)


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards