EttVanligtLiv

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av EVL - 12 januari 2012 16:43

Varje dag har jag huvudvärk. Speciellt jobbigt blir det om min panna utsätts för extra värme eller extra kyla. Att tvätta ansiktet är ingen höjdare, för att inte tala om att öppna ugnsluckan för att hämta ut något ur ugnen! Lite märkligt graviditetssymptom men samtidigt är man ju glad för alla tecken på att man verkligen är gravid.


Vanligtliv brukar jag lägga mig i soffan och bara andas efter jobbet, (som fortfarande tar kål på mig!) men ikväll ska vi besöka två kompispar. Det ena paret är jag osäker på om de vet att vi väntar barn. Faktiskt känns det lite jobbigt att vi kanske måste berätta. Det känns varje gång som om man skryter. Jag vet ju hur jobbigt det kan vara att få sånna nyheter och därför känns det alltid bättre om skvallret nått ut först. Vi får se hur det går. Magen kan man ju inte gömma längre så ser de det inte på en gång får E i uppgift att säga det.


Missförstå mig inte, jag är ofantligt glad och överlycklig över att vi lyckas. Men känslan av hur det kan svida när andra berättar att de väntar barn sitter liksom fortfarande kvar. Hoppas ingen behöver få ont i hjärtat av våra nyheter ikväll.


 

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards