EttVanligtLiv

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av EVL - 13 januari 2012 08:27

Min syster ska genomgå ett kejsarsnitt på Onsdag för att få sitt andra barn. Detta är något de själva valt. Det verkar som om kvinnorna på mammas sida alla har problem med att föda vaginalt. Min mamma var alldeles för trång för att någonsin kunna föda "normalt" och de flesta andra kvinnorna har valt att ta kejsarsnitt med andra barnet, alternativt genomlidit väldigt långa förlossningar som involverar att barnet sitter fast i bäckenet länge.

Jag kommer ihåg första gången jag pratade med min syster efter hennes förlossning där de fick min fina systerson. Det allra första hon sa var att det var det värsta hon varit med om i hela sitt liv. Att hon hellre ville dö där ett tag och att hon aldrig någonsin skulle göra om det. Jag kom ihåg att jag tänkte "Herregud, om hon säger det som första kommentar istället för att prata om hur underbar hennes nyfödda son är så måste det verkligen ha varit hemskt!".


Såklart väntar jag mig inte att det ska gå smidigt för mig under förlossningen men själva upplevelsen är ingenting jag skulle välja bort. Iallafall inte nu med första barnet. (Tar såklart inte för givet att vi kommer att lyckas få fler barn, men vi hoppas väldigt mycket på det!) Det är ju en del av det man längtat efter. Jag tycker att det är så otroligt kvinnligt att få kämpa för att föda fram ett barn. Att verkligen ge allt man har för barnet i magen. Säkerligen kommer det finnas tillfällen då jag skriker att jag ångrar mig eller vill gå där ifrån men det är ju också en del av resan. Dessutom kan ingenting göra så ont som att ha svårt att bli med barn. Ingen fysisk smärta kan mäta sig med hur ont det gjort i hjärtat varje dag och speciellt vid de tillfällen då mensen dykt upp. Jag riktigt längtar till förlossningen och jag hoppas att jag kan vara sådär lugn och sannsad som jag skulle vilja. Att E kan säga att han blev imponerad av mig. Antagligen blir jag en riktig mes som bara vill ha en massa bedövning hela tiden :) Men det är ok det med.


Eftersom min syster och hennes sambo får barn om bara 5 (!) dagar ska vi passa på att i helgen föreviga våra magar tillsammans. Lyckan över att få vara gravida samtidigt är nästan omåttligt stor och tänk att få ha ett fint kort på de nya kusinerna när de samtidigt fortfaranade ligger i mammas mage <3. Herregud, tänk att jag ska få bli någons mamma!


 


   

Presentation

Maila EVL

ettvanligtliv@hotmail.se

Vissa känsliga inlägg är lösenordsskyddade. Vill du läsa - skicka ett mejl till mig och berätta vem du är. Tack!

Villhabarn.se

Min blogg finns numera också länkad från villhabarn.se

 

 

Det är en jättebra sida där information, articklar, forum och bloggar om barnlöshet samlats på en och samma ställe. Läs mer på www.villhabarn.se

 

 

Fråga mig

28 besvarade frågor

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS Feed

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Besöksstatistik


Skapa flashcards